Kört fast..
Nu har jag och min häst kört fast i NH.
Ett vanligt pass skulle se ut såhär:
Kör the seven games för att se vilket humör han är på. Sen hoppar jag upp och rider samma gamla tråkiga ridväg. (För lerigt på dom andra vägarna) Vi tränar lite skänkelvikning och bak/fram delsvändningar.
Så ser det ur i stort sett varje dag nu, har ni något tips på vad man kan hitta på?
Och vet ni någon tränare i närheten av örebro?
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Höja nivån!
Utveckla lekarna alltså om du vill träna från marken. Jojo mellan saker, över saker, under saker. Sideway med upphöjd bom under, mellan två upphöjda bommar, över en rad med konor utan att välta dom.
Driving game i över saker, mellan två punkter, i slalom mellan konor. Circeling game över hinder, i slalom mellan konor, över pressenningar.. Ja, i det oändliga. :)
Ridningen hade jag dock lite samma problem som dig med förut, fastnat vid samma saker utan vidare variation.. Sedan började jag med att rida western för tränare, jättekul med en helt ny ridstil att lära sig, så nu flödar inspirationen och jag vill bara träna på de saker vi lärde oss sist. :)
Tack så mycket! :)
Problemet är att jag inte har något ställe att träna på. Vi har som en liten plan utanför gården där man kan träna, men det kommer bilar då och då så jag kan inte ta fram saker :/
Jag har funderat på western länge, men har ingen aning om hur man hittar en bra tränare.
Hagen?
Jag brukar leka i hagen emellanåt, bra träning att putta bort de andra hästarna också och "försvara sin flock". :)
Har du ingen westernklubb i närheten? Isf kan du ju höra med dom vilka de brukar träna för. Eller om du inte har någon i närheten kanske du har någon en bit bort som du kan fråga om tränartips.
Jag letade säkert ett år efter tränare som jag kunde träna för varje vecka, men gav upp det för hittade ingen, så nu tränar vi (jag eller Storens ägare) en gång i månaden istället.
Det skulle nog kunna gå, men den är otroligt lerig nu..
Det finns en klubb ca en timme bort, jag skulle kunna höra med dom.
Vet du även en NH tränare i närheten av örebro?

Det verkar vara lite ont om tränare. Se om du kan sätta upp lappar i affärer och annonsera på nätet. Kanske en idé att försöka samla alla tränare på en och samma sida någonstans…
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se