Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1159 ggr
Animal-3
0

Pressening

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Film från den 24de när jag jobbade Elja. (movie maker fungerar inte där av den taskiga filmen-.- och musiken).
Det är andra gången hon möter presseningen. Hon blir rädd en gång för något, jag trodde det var plasten men sen tittade hon massor åt ett annat håll så jag antar att det var något annat (katt eller något).
Hon var i allafall jätte duktig. Jag har sån jäkla tur, alla hästar jag har är ju så lugna och snälla<3

Zaphix
0

Vad kul att hon är så lugn, skönt med såna hästar. :)

Storen är också lugn, men har fått träna endel m,ed att acceptera på huvudet.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Animal-3
0

Ja jätte skönt:D har inte kommit till huvudet på denna tjej en. som sagt andra gången hon möter presseningen (första gick hon bara över den på väg till hagen) och sen har hon ju bara bott hos oss i snart 11 veckor:)
Peewee och Tuffie skiter fullständigt i presseningen men vill inte ha den på huvudet, men inte för att dom blir skraj utan rent irritations messigt. Dom vill inte stå där helt övertäcktax)

Zaphix
0

#2: Täcka över dom helt över huvudet ser inte jag så¨stor mening med heller faktiskt.. De vill ju kunna se och höra ordentligt.
Men smeka med den på huvudet och så vill jag kunna göra. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Animal-3
0

#3 nej jag har get upp att pakitera in dom helt ;) men att häva det på huvudet är inga problem, riktig lyx med så lugna hästar ^^

Gyllir
0

Roligt att det går så bra för er! Jobbar själv sällan med presenning, mest för att de ligger under snön någonstans… Ska nog gräva fram en, det är rätt kul att hålla på. Gyllir är  inte särskild rädd, men man får ta det piano. Skulle dock behöva en utmaning när det gäller presenningen, vad kan man göra mer än att gå under, över mellan och packa in hästen? Just det, kom nu på att jag har sett en liten filmsnutt där hästen springer efter presenningen liberty tills han trampar på den, då släpper man och belönar. Verkade roligt…

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Animal-3
0

#5 Tack:D ja kännde samma sak med grabbarna:P Fast att jaga pressening var dom inte så intresserade av. Dom glodde mest på mig som om jag inte var riktigt kolk (inte speciellt ovanligt) x)

kaka1234567
0

Gud så duktig hon va lile vennen. Bra låt också men de låter som att du plockat bort songaren märks men duktig hon va. ocha en bra låt =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Animal-3
0

#7 tack, ja hon är verkligen super att jobba med:D Hur det är med låten vet jag inte. Den var utan sångare när jag fick tag på den, kanske ska vara någon som sjunger^^

kaka1234567
0

Skrattande#8 japp de ska va någon som sjunger de är amuse som har gjort den och den är mi i twilighet

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus