Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: off-topic
Läst 1279 ggr
Zaphix
0

Miljöträning på polissätt..

Fick nyss ett tips om en artikel i ÖP http://op.se/ostersund/1.1865991-trygg-ryttare-ger-trygg-hast

Är den någon som vet mer om hur de gör?

Skulle vara spännande att se någon träning nån gång och få lite nya idér. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zadeira
0

Vi hade miljöträning för en polisryttare på klubben som jag tyvärr missade, detta verkar vara lite samma sak. Där fick det tränas allt möjligt, att gå på presenningar, under presseningar, rökmaskiner, rida med vajande flaggor osv.

Kolla upp om det finns nån ridande polis i ditt disktrikt som håller såna kurser. Det brukar vara väldigt populärt.

Zaphix
0

Okej, synd att du missade!

Finns inga ridande poliser här, kan inte tänka mig att det finns någon som håller sån träning heller tyvärr. Får hoppas att nån kommer hit och håller träning istället. :)

Min och Dackes blogg

Zadeira
0

Jag bor i Lund och den ridande polisen kom från Malmö, men åkte runt i hela Skåne och höll lurser.. Finns det inte nån ridande polis i ditt län kanske det går att ordna från annat ställe?

kicki13
0

Jag var med förra gången han var uppe hos oss.

Jätte bra clinic, vi  fick passera parasoller, gå över preseningar, vifta med flaggor, gå under preseningar, leka med typ en jätte parelli boll osv

Rekomenderas…

[trollduva]
0

har trännat mycket med linus andler(när han fortfarande levde)som var ridande polis i malmö,tillsammans med riddarna,trännade med eld,preseningar,bollar,rök,folk som skrek och hoppade rundor,flagor,trånga utrymen osv

det var mycket givande tränning,så jag rekommenderar alla att prova någon gång=)

Zaphix
0

Vilken träningsteknik använder han? Alltså hur får han hästarna så pass lugna att de går igenom rök?

Hur gör han helt enkelt? :)

Min och Dackes blogg

[trollduva]
0

ja du svårt att förklara,han var väldigt lungn i sig själv red mjukt och lätt hästarna ta den tiden dom behövde när dom var rädda för något=)

han förespråkade att man skulle leka mycket med sin häst för att bygga upp förtoendet och relationen,tog det stopp någonstans gick han tillbaka till någon övning som hästen inte var rädd för istället för att tvinga den att göra det den var rädd för

saknar hans träningar väldigt mycketGråter