Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettoff-topic
Läst 1473 ggr
Animal-3
0

OT: Sommar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Råkade titta på ett gamalt film klipp från stallet och jo vad jag började längta efter sommarenOskyldig
Visst är det härligt med en riktig vinter, men nu får den gärna va slut snart så det hinner tina bort och torka upp lite innan vi ska vaka på stona.
Peewee är över lycklig över snön, Tuffis börjar väl tröttna (liten ponny+ djupsnö).
Har ni själv några gamla sommar videos på hästarna kanske ni kan slänga in dom här^^ lite sommar känslor är väl härligt.

(ps. Tuffis ser hemsk ut jag vet, men det ser värre ut än vad det är, han kliar inga sår det är bara taglet som är avskrapat och vi ska prova en ny kur i år^^)

Birke
0

Sommar, det vore ngt det ja. Har vart trött på snön ett bra tag nu. Det är så begränsande ><

Zaphix
0

Njaa.. Jag gillar vintern, har gärna vinter flera månader till. Fast det kan ju bli varmare, -25 idag..

Sommaren betyder flygfän överallt, klarar verkligen inte av det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Gyllir
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gillar vintern jag med (får starta en vinterfilmsnutt tråd), men sommarn är inte heller illa. Här kommer en liten snutt som jag hittade. Det är våren 07, för att kompromissa lite :-)

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Zaphix
0

#3. Vilken mysig film!

Han ser så smidig ut, Storen låter som han  håller på att dö när han lägger sig, och inte ens chans att han lyckas rulla runt.. :)

Min och Dackes blogg

Gyllir
0

#4 Han är lite mysig mig fluffiga vän :-)

Det kanske har med namnet att göra, Storen låter jobbigt att rulla runt, Gyllir (den gyllene) har lättare för sig Tungan ute

Anne

Zaphix
0

#5: Haha, ja, beror kanske på det. :)

Fast han heter iofs egentligen Sartorius, vilket är en muskel, men han kanske är en spänd ostretchad muskel.. :)

Min och Dackes blogg

Gyllir
0

#6 :-) Du får väl döpa om honom och strecha honom lite då! Hehe. Har du ingen film på när du apporterar?

Anne

Zaphix
0

#7: Nä, inte blivit av, har ingen kamera. Men är inne i en leka och flumma runt-period nu, så hittar jag en kamera passar det bra. :)

Min och Dackes blogg

Anna452
0

Jag har gärna vinter ett bra tag till. Vi gör allt som vi gör annars o nu får man ju dessutom fina tillfällen att dra släden. Stort plus är alla insekter man slipper: bräms, broms, knott, småflugor, älgaloppor och annat.

Men hon som har dressyrhalvblodet i stallet är deprimerad och har inte ridit mkt denna säsongen. Vi har superfina ridvägar men hon vill bara va på plan mark, typ ridbana och det går inte nu. Hon har lånat hem massa sadlar o testar hemmavid på åkern (bonden har plogat upp ett litet spår runt) så det är så hon har höjt sin inspiration. Det är så konstigt att dela stall med nån som är så olik än själv…

Zaphix
0

#9: Känner igen det där med att dela stall med någon som har helt annan syn på hästeriet. Det är inte speciellt givande, man kan inte prata riktigt.

Åhh, förlåt, men jag blir ändå så glad när jag läser sånt att vi har ett stall där vi har nästan samma hästsyn och samma intresse alltihop. Jag har sån tur!

Min och Dackes blogg

[trollduva]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är riktigt trött på den här vintern nu,vill kunna rida lite oxå,har varken tillgång till ridbanna eller ridhus,brukar rida ute på ett fält men det går inte nu för snön är så blöt och hårt packad,har varit plusgr från och till i 2 veckor nu och vägarna är snorhalaRynkar på näsanså vi går promenader med hästarn och övar lekar på den trånga gårdsplanen

0#fin filmGlad

bjuder på en vår bild från i vårasGlad

Animal-3
0

Härligt med en vår bild^^ och en härlig rull film!

Ja för er som säger att ni gillar vintern här är en kille som håller med er. Han är helt galen just nu x'D fick denna bild på honom igår och ja just nu är detta en vanlig syn^^ snödykande knäpphäst, men söt är hanx)

Zaphix
0

#12: Haha, vilken underbar bild! Du har verkligen en rolig häst. :)

Min och Dackes blogg

Animal-3
0

#13 haha tack^^ ja han är lite speciell, lite synd om honom nu när han är den enda som uppskattar snön^^ hans lekförsök är inte så uppskattade (se bild)

Anna452
0

#10 Ingen fara alls :), jag är glad att du hittat likasinnade att dela stall med. Men jag får ju utlopp för mina NH-tankar här. Och inspiration o glädje!

#12 Va rolig han är den där pållen!

kaka1234567
0

Jag gillar vinntern bättre hälldre en för kal de en är för var klarar inte av värmen så bra.

Men vissa värkar trivas med både ok

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

kaka1234567
0

Sommare =)

Men jag gillar somarn mycket med en sen kväl när de in är för varmt.men ridut på en varm dag är ju så underbart.

_Mvh kaka
_

kaka1234567
0

Här pratar T och jag lite =)

Han va glad över att få va med sälskap han va den ända i hagen så jag prata lite och sän hämta jag en kompis efter prat stunden.

_Mvh kaka
_