OT: Sommar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Råkade titta på ett gamalt film klipp från stallet och jo vad jag började längta efter sommaren
Visst är det härligt med en riktig vinter, men nu får den gärna va slut snart så det hinner tina bort och torka upp lite innan vi ska vaka på stona.
Peewee är över lycklig över snön, Tuffis börjar väl tröttna (liten ponny+ djupsnö).
Har ni själv några gamla sommar videos på hästarna kanske ni kan slänga in dom här^^ lite sommar känslor är väl härligt.
(ps. Tuffis ser hemsk ut jag vet, men det ser värre ut än vad det är, han kliar inga sår det är bara taglet som är avskrapat och vi ska prova en ny kur i år^^)

Sommar, det vore ngt det ja. Har vart trött på snön ett bra tag nu. Det är så begränsande ><
Njaa.. Jag gillar vintern, har gärna vinter flera månader till. Fast det kan ju bli varmare, -25 idag..
Sommaren betyder flygfän överallt, klarar verkligen inte av det.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gillar vintern jag med (får starta en vinterfilmsnutt tråd), men sommarn är inte heller illa. Här kommer en liten snutt som jag hittade. Det är våren 07, för att kompromissa lite :-)
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
#3. Vilken mysig film!
Han ser så smidig ut, Storen låter som han håller på att dö när han lägger sig, och inte ens chans att han lyckas rulla runt.. :)

#4 Han är lite mysig mig fluffiga vän :-)
Det kanske har med namnet att göra, Storen låter jobbigt att rulla runt, Gyllir (den gyllene) har lättare för sig 
Anne
#5: Haha, ja, beror kanske på det. :)
Fast han heter iofs egentligen Sartorius, vilket är en muskel, men han kanske är en spänd ostretchad muskel.. :)

#6 :-) Du får väl döpa om honom och strecha honom lite då! Hehe. Har du ingen film på när du apporterar?
Anne
#7: Nä, inte blivit av, har ingen kamera. Men är inne i en leka och flumma runt-period nu, så hittar jag en kamera passar det bra. :)
Jag har gärna vinter ett bra tag till. Vi gör allt som vi gör annars o nu får man ju dessutom fina tillfällen att dra släden. Stort plus är alla insekter man slipper: bräms, broms, knott, småflugor, älgaloppor och annat.
Men hon som har dressyrhalvblodet i stallet är deprimerad och har inte ridit mkt denna säsongen. Vi har superfina ridvägar men hon vill bara va på plan mark, typ ridbana och det går inte nu. Hon har lånat hem massa sadlar o testar hemmavid på åkern (bonden har plogat upp ett litet spår runt) så det är så hon har höjt sin inspiration. Det är så konstigt att dela stall med nån som är så olik än själv…
#9: Känner igen det där med att dela stall med någon som har helt annan syn på hästeriet. Det är inte speciellt givande, man kan inte prata riktigt.
Åhh, förlåt, men jag blir ändå så glad när jag läser sånt att vi har ett stall där vi har nästan samma hästsyn och samma intresse alltihop. Jag har sån tur!
är riktigt trött på den här vintern nu,vill kunna rida lite oxå,har varken tillgång till ridbanna eller ridhus,brukar rida ute på ett fält men det går inte nu för snön är så blöt och hårt packad,har varit plusgr från och till i 2 veckor nu och vägarna är snorhala
så vi går promenader med hästarn och övar lekar på den trånga gårdsplanen
0#fin film
bjuder på en vår bild från i våras

#12: Haha, vilken underbar bild! Du har verkligen en rolig häst. :)

#10 Ingen fara alls :), jag är glad att du hittat likasinnade att dela stall med. Men jag får ju utlopp för mina NH-tankar här. Och inspiration o glädje!
#12 Va rolig han är den där pållen!