Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: annonstorget
Läst 1023 ggr
Angelus
0

Transportskydd

Hejsan!

Det är så att jag har två 4-pack av dessa underbart snygga transportskydd. De är endast provade på mina hästar och annars aldrig använda. De ena är full i storlek och den andra cob.

450:-/4-pack eller 800:- för båda 4-packen.

Mvh

Ida

// Ida Bergefur - Angelus Stuteri

skjootan
0

hur ser de ut?

Angelus
0

Sorry.. verkar ha missat bilderna.. de kommer snart :D

skjootan
0

Tungan ute

Angelus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så typiskt mig att glömma bild.. suck.. men här kommer de :D

skjootan
0

hua tyvär inte min smak alls Skrattande

Angelus
0

Tycker de är jättesnygga :D Finns ju täcken att köpa i samma färger också har jag sett.. :D

Elshira
0

Själv tycker jag de täcker fram på hoven för dåligt. Att de trampar sig på kronranden med brodd är inte något jag tillåter ske i.af :)

Hakuna matata!

Gyllir
0

#7 Jag brukar ta bort broddarna när jag ska åka. Sparar transporten och undviker sår. En brodd kan nog skada även om man har ordentligt skydd på. Bara ett litet tips…

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Elshira
0

#8 Broddar som inte tas av dagligen brukar inte vara särskilt lätta att få av när de väl kommit på ;P

Men ett ordentlig tjock skydd med ett slitstarkt yttermaterial skyddar nog mer än att inte ha något alls inte sant? ;)

Hakuna matata!

Zaphix
0

Fast jag har nog hellre broddarna på i transporten, speciellt när mman inte vet hur underlaget är där man ska lasta av. Är det lite isigt eller hårt packad snö halkar de lätt med skor utan broddar. Vi brukar ha gummiboots under transportskydden för att skydda extra.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[trollduva]
0

har aldrig broddar på i transporten,hade en häst på jobbet som trampade rakt igenom ena transport skyddet och skar upp benet hella vägen in till senan=S så jag broddar alltid när jag kommer fram

0#hade dom haft en annan färg hade jag varit intreseradTungan ute

Angelus
0

#7 Ja, själva så använder vi boots också under alla transportskydd vi har i säkerthetssynpunkt.. Men eftersom vi sällan åker några längre sträckor och har väldigt lugna pållar så brukar broddar för oss inte vara något problem.. då är det större risk, i vårat fall, att de trampar sig i hagen..