Nej, men det låter intressant!
Åh, vad jag blev sugen. Precis vad jag skulle behöva. Tack för tipset! :)

Tack, det vill jag med lära mig!
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se

Jag har inte sett den här dvd:n än, men jag måste ändå bara rekommendera pilates för ryttare(och alla andra)!
Jag började med pilates för några år sedan efter att jag läst i en engelsk tidning om en kvinna som hade stora problem med sin kropp efter en skada och som genom pilates kommit tillbaka som väldigt aktiv ryttare och mådde jättebra överhuvudtaget med träningen. Efter det ramlade jag över mer och mer positiv info om pilates, så jag bestämde mig för att börja!
Jag har skolios och konstant muskelvärk samt en opererad axel så har för det mesta rätt ont på lite olika ställen. I alla fall så började jag träna pilates för instruktör och jag märkte redan efter ett par veckor en jättstor skillnad till det bättre. Det gör väldigt ont, för mig i alla fall, att börja träna upp sina problemområden, men det är verkligen värt det!
Ens hållning blir fantastiskt bra av pilates och man blir smidig och stark och får bättre kroppskontroll. Det viktiga som ryttare är ju att i och med att man jobbar bort sina egna ev. problem kan inverka rätt i så stor mån som bara möjligt i all kontakt med hästarna. Jag märker oerhörd skillnad vid tex. tömkörning och i framför allt ridningen! Jag får tillbaka mina spänningar och sämre hållning direkt om jag håller upp för länge. Så för mig är pilates verkligen toppen!