Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1552 ggr
bethween
0

fotade

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Igår så kom min kompis och fotade mig och min ponny! :)

han fick ha sitt nya westernträns :D

& inga kommentarer om att jag inte har hjälm för jag har ALLTID hjälm annars men det var bara för fotonas skull :P

Angående bugningen så ger jag honom inte godis i bugningen utan jag lockar på hans huvud så han ska kolla mot mig så jag kan klappa honom och eftersom han nu har lärt sig att buga utan att jag lyfter upp hans hov så får han beröm direkt när han är nere i bugningen för att det är en stor sak för honom :)

och angående filmen när han bugar  så biter han INTE efter mig utan jag hade moroten i knät för att jag inte hade plats i mina fickor och då fick han syn på den och ville ha den så han biter inte mot mig!

han passar då minsan på att käka lite snö haha!

Birke
0

Jättefin häst :)

bethween
0

Tack så mycket! :)

bethween
0

han är min lilla sötnos ^^

MLphoto
0

Fina bilder!

En snabb fråga, vart har du köpt westerntränset? Urläckert Glad

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

bethween
0

Tack så mycket :D hah det här var bara typ minde en hälften av alla bilder x)

Hööks :D

enöra pannpand Skrattande

379:-

MLphoto
0

#5, Hm.. Är de det tränset som har blivit utbytt mot det nya westerntränset som är utformat på i princip samma sätt, fast med ett V-format pannband istället för 'öronen'? Tungan ute

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

skjootan
0

jätte fina bilder! Ni passar bra ihop :)

Tänk på att göra bugningen från båda sidor Flört

[trollduva]
0

härliga bilder=)

bethween
0

#6 kanske vet inte xD

#7a

tack så jätte mycket! :D

som du ser på videon på oss har vi precis börjat träna på att han ska buga själv så jag tar det först innan jag lär honom att buga på andra benet Glad

bethween
0

#8   tack så mycket Oskyldig

Zaphix
0

Ser fint ut, gillar att ni har samma hårfärg. :)

Men jag tycker du ska ha hjälm även när du är med på kort, man kan ramla av då med.. Och du borde ha hjälm när du övar buga, ser att han krafsar med frambenet, lätt att han kommer åt ditt huvud då. Är en rejäl smäll.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

bethween
0

haha tack!Skrattande

Han kraffsar eftersom han vill fortsätta du förstår han vill göra mer men vågar inte riktigt men nån dag kommer han våga om det blir nästa vecka en månade eller nästa år eller näst nästa spelar ingen roll!
Han får göra det när han känner att han vågar lägga sig ner :)

Det handlar inte om att han inte litar på mig för det gör han :P

alltså kompliment,ligg osv och jag har märkt på honom att han fick väldigt mcyket självförtroende efter han har börjat buga själv! !:)

Zaphix
0

Fast det spelar ingen roll varför han gör det, oavsätt anledning kan du få en hov i huvudet. Du ska vara rädd om dig!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

bethween
0

Klart jag är rädd om mig själv ! FörvånadSkrikandes

Men jag har hjärna nog att hålla mitt huvud i från hans hov och sen "kraffsar" han inte med hoven för att han vill skada mig och han kraffsar frammåt och inte upp i ansiktet på mig…Tungan ute