Dåliga metoder.
Man skulle nästan kunna tro att han är uppvuxen under "Kavaleri tiden" där det gick ut på att rida in dem så snabbt och enkelt som möjligt.
Men jag säger bara stackars häst…
Hakuna matata!

Horseman?? Mwoahahaha! Funkar det? Visst. Är han en bra ledare? Låååångt ifrån. Kommer hästen lita på honom, vilja vara med honom? Nada. Så tragiskt, så det blir skrattretande. Undrar om han är självutnämnd horseman…
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Herregud!
Jag blev riktigt rädd då han verkligen slår till hästen hårt på baken. Hästen är ju livrädd för honom sedan. Stackars häst. Den gör inte som han vill bara för att få beröm och känna sig duktig, utan eftersom h*n inte vill få mer spö :S
Tacka vet jag NH <3
Jag kan, i vissa folks ögon, vara hård på mina hästar när det gäller just lydnad, men att bbinda upp hästens ben, betsla upp, sätta band runt halsen för att täppa till luftvägarna eller öht slå den, finns inte i min värld!
Detta var nog den absolut värsta filmen jag sett hittills på sk Horsemanship.
När han vill få hästen att röra sig framåt, börjar han på sista "steget" istället för att börja mjukt, med bara en smackning eller en gest med handen, väljer han att gå direkt till den fysiska delen och tar verkligen i!
Nej usch!