Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettliberty
Läst 1193 ggr
Gyllir
0

Framsteg!

Har lekt med min häst för första gången på ett tag, har varit sjuk en del. Det var väldigt kul att leka igen! Han kom fram i hagen och följde med till paddocken. Vi leker lite med bollen och försöker göra en liten circling game liberty runt mig. Han tycker det är jättetråkigt, så efter två varv så springer han iväg. I andra änden av paddocken gör han en jättefin cirkel och springer till en liggande tunna, stannar och tittar frågande på mig. Hopp säger jag, och han hoppar, stannar och tittar på mig. Kan inte låta bli att skratta och måste sätta mig ner. Tänker att ingen kommer nånsin tro mig när jag berättar det här, men så var det nån som såg det! En parellivän till mig tittade precis fram runt hörnet och frågade hur jag gjorde detta! Han står nu mellan två tunnor och när jag säger hopp igen och backar, hoppar han över den andra tunnan och springer emot mig. Med tanke på att min häst verkligen hatar att hoppa, var det rätt imponerande…

Det var ju roligt. Vi fortsätter leka, gör lite yoyolekar i trav, så han blir alldeles ihopsamlad och formar halsen. Så jag testar en ny sak, att driva honom sideways från sida till sida, medans jag står mittemot honom. Jag ökar farten och intensiteten tills han hoppar och stegrar sig när han byter sida. Jag är överlycklig, vilken känsla!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

Zaphix
0

Åh, vad kul!

Ni har ju verklogen fått en bra start till att börja leka igen, motivationen måste ju vara på topp efter det där. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Gyllir
0

Verkligen. Har tittat på 14 timmars Liberty and Horse Behavior (Parelli) medan jag var sjuk. Då blir man väldigt leksugen :-)

Anne

bethween
0

Men gud vad kul!

Anna452
0

#Ha ha 14 timmars härligt DVD-maraton, jag är avis! Fick min första film för 2 veckor sen, det var om trailer loading, precis vad jag behöver (hur visste dom det?!) =)

Gyllir
0

#4 Det är fantastiskt. Har du blivit medlem i Savvyclubben kanske?

Anne

Animal-3
0

Yay, alltid kul med framstegSkrattande

Anna452
0

#Jajamen, jag kunde inte låta bliTungan ute

Gyllir
0

#7 Den filmen är bra också för den visar Horsenalitys i samband med trailerloading. (apropå att du var osäker på om din häst var RB eller LB när ni leker yoyo leken…) Att bli medlem, det kallar jag framsteg!

Anne