Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1729 ggr
bellababygirl
0

Puss<3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bella LOVE YOU <3Kyss

LoveyouJebasco
0

Ja det vet vi redan !Kyss

Birke
0

vad är det för ras på hästen?

bethween
0

får man fråga varför du har pessoa på henne ? :)

kaka1234567
0

Varför pessoa ??

Hälldre ett pelhama men som ät säger varför just pessoa och på nedersna ringen också??

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Birke
0

Låt mig påminna att vi inte ska hoppa på henne pga bettval. Valet är hennes, men informera kan man alltid.

kaka1234567
0

De är inga på hopp och är ett diskutions forum.

_Mvh kaka
_

Birke
0

#6 Det var i förebyggande syfte. Det har vart många trådar uppe om pessoa (vet inte hur det är här inne) och de har vart rätt så otrevliga.

Gyllir
0

Istället för att ifrågasätta bettvalet, skulle man bara kunna fråga. Jag upplevde det också som ett påhopp. Då blir det ingen diskussion av det, utan kommer personen i fråga bara vilja försvara sig.

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

kaka1234567
0

Jag vet vade ett på hopp är och skit samma.

Jag ville inte få de som ett på hopp utan fråga.Om jag får svar blir jag glad.men jag rörtsätter inte att mala på om att den inte ska ha de.De va allt.

_Mvh kaka
_

Birke
0

#9 Förstår det. Men som jag har fattat det så är trådägaren yngre än tom dig o mig (har för mig att vi är i samma ålder), och drf tror jag att ngn annan har gjort bettvalet åt henne. Rena gissningar här ifrån.

kaka1234567
0

#10.De är lite synd att dem valde just deta bett åt henne då de finns så många anndra alterna tiv en just pessoa.

Jag antar att vi är lika gammla 15 är jag du då??

_Mvh kaka
_

Birke
0

#11 Håller med om det.

15 ja, 16 om inte alls för länge ;)

bethween
0

Jag undrade bara för jag brukar vara nyfiken på hur olika hästar är i ridning osv för jag tycker det är kul att sitta  och klura själv på hur den hästen är i annan hantering eftersom jag är väldigt facinerad över olika hästar och deras personligheter det är ett djur alla borde  älska  och förstå :D

kaka1234567
0

#12.Blir också 16 lite senare är också 94

_Mvh kaka
_

Birke
0

#12 Kul :D

Elinormaggan
0

Hästar brukar vara ganska bra på att välja det bett dom tycker om mest jag har själv varit med om det Dzasti vill bara ha på sig sitt tjocka 1cm för stora bett xD annars börjar hon hålla på och visar tydligt att hon inte tycker om det hon har i munnen nu xP

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

kaka1234567
0

men hur vet du att just dena häst på bilden trivs med de den känner ingen här ine så!!!

_Mvh kaka
_

Zaphix
0

17: Det kan inte vi veta, men man måste väl förutsätta att folk har sin utrustning av en anledning?

Jag tror ärligt talat att personen som har hästen vet bättre än dig vad hästen trivs med. Så man behöver faktiskt inte kommentera andras bettval.
Jag vet att du är helt emot bett, men det behöver inte betyda att du behöver predika hela tiden om att andra inte ska ha det. Låt folk ha den utrustning de vill, så kan du ha den utrustning du vill på din häst.

Jag gillar heller inte pessoa bett, alltså använder jag det inte. Men jag säger inget till andra ifall de använder bettet, sålänge jag inte ser att hästen mår dåligt av det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

kaka1234567
0

Visst är de ok med bett men inte pessoa de va allt jag hade säga.Bara att jag inte rekomenderar bett val i första hand.

_Mvh kaka
_

bethween
0

Jag sa till en tjej nyligen lite snällt och frågade varför hon hade pessoa på sin shettis och hon hade ingen aning om vad det var för bett hon red med ens och då berättade jag för henne och hon skulle åka och köpa ett vanligt 3 delat bett redan i morgon, så det kan faktiskt hjälpa hästar från att slippa pessoa om man frågar snällt vissa vet inte ens om vad dom rider på för bett :)