Hur se din häst ut ?
Jag har ingen häst just nu men förhoppnings viss får jag min skötar häst .***** heter han och är pålsk halvblod/arab korsning.Hans personlighet är spesiel han gillar inte främande så värst han gillar sig själv och mig vi har ganska likt temprament och personlighet har jag märkt.Men han skulle behöva ett nytt hemför de märks han värkar inte har trivts på ridskola länge för innan jag bliv skötare på han va han som en bomb fylld av surhett.Men nu är han ok kan bli lite sur mot dem han inte gillar tup alla.Han gillar mat så klart de är också något
Jag tränar bara en av mina 4 ston i nh just nu, vi är nya på detta men ivriga att lära mera! Hon är ett 3-årigt shetlandssto, fick avelsdiplom nu i sommar o har körts in. Jobbar henne en del löst i rundcorall med utmärkt resultat, skitfina vändningar, join ups o hon är lyhörd o tycker det är skitkul!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Min sköthäst, Boogie T., är en varmblodig travare. Han är brun till färgen med en vita kota på vänster bak, inga andra tecken. Han har lång man och svans och får mycket päls om vintern. Pigg är han också, och trots att han är 19 nu så tror han att han är unghäst eller något åt det hållet. 
E: CROWN SWEEP (US)
U: SOPHIE VÄSTERBO
Jag har en 1-årig Welsh Cob som jag tränar de 7 lekarna med. Jag är inte renodlad NH-fantast, men ser många fördelar med att hästen får ett förtroende för mig, och att jag är ledaren i "flocken".
Winnie är en laidback typ som inte bryr sig om särskilt mycket, vilket gjorde det svårt i början att bry sig om mig. Nu är han mer alert och lyhörd mot mig. Han är väldigt omtyckt av sina hagkompisar också, dom tävlar om vem som får gå jämte honom och beta.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag köpte Vilja i november förra året, då var hon 14 månader gammal. Hon hade gått på lösdrift hela sitt liv tillsammans med mamma och var knappt hanterad. Nu snart ett år senare håller jag på att köra in henne. Vi ligger mellan Lev 1 och 2, PNH och just nu tränar vi mest på att förfina hjälperna.
Tränar min delfodervärdshäst Storis i PNH. Han är en mycket dominant häst som tar varje tillfälle att bestämma. Testar hela tiden ledarskapet, så det är en utmaning. Men han är underbar, så trygg i sig själv och en riktigt bra ledare i hagen. :)
Här är en bild på när jag tränat NH med DOlly, och även en film ;)
Film:

Jag har ett 10 årigt varmblodssto som jag precis har börjat att träna nh med:)
Hon är riktigt lyhörd.. men ibland kan buset ta över träningen och hon vill visa hur vacker hon är och lyfter sin svans som en hingst och springer runt i rundkorallen men hon har världens härligaaste temperament och älskar att jobba:)
Här kommer en bild på henne:)

Fluffig häst med smutsiga fötter, det är min pålle Gyllir det.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se

Detta är Silver 8 år (Lipizzaner) jag rider lektion på honom för att förfina min kommunikation när jag rider. Det är min NH instruktörs häst.
Silver är en tuff NH lärare, han gör bara vad jag ber om när jag ger exakt rätt hjälp i rätt ögonblick på ett mjukt och fint sätt.
Om jag ger för många och oklara hjälper så blir han sur och det händer att det blir ett gäng bocksprång, men det händer inte så ofta längre.

Detta är min Nelly 9 månader Fullblod/Lusitano.
Hon är en bestämd ugn dam, och kan vara rätt tjurig, vilket jag hoppas försvinner när hon får mer förtroende för mej.
Fram till 8 mån. var hon knappt hanterad så nu är det friendly games på låg nivå, men det går framåt.
Efter vad jag kan se så är hon en klar LBE.

Muller har jag tränat litegrann. Han har det medfött att följa minsta fingervink och går blint vart jag än ber honom, så vi tränar inte nu direkt. Det blir mer lite påminnelser och finslipning. Muller är född 97, jag fick honom för en tia av en vän som ledsnat på hästar och när jag hämtade honom hade han inte gjort nåt på länge utan bara gått i hagen utan att hanterats. Jag fick köpa en ny grimma, för han hade vuxit ur sin (9 år gammal) och han kunde ingenting. Idag är han världens klippa, läromästare, kör 4hjulsvagn på marknader, tävlar i brukskörning, agility…

#20 Nejmen vilken underbart lurvig pålle!
<3
20: Så otroligt vacker! Skönt att han blivit så lugn och stabil. :)
Här är min vita connemaraponny "Conny".
En herre på 15 år med en stor portion humor!
Vi "sysslar med" NH, trickträning, ridning i repgrimma och freestyle, lite akademiskt osv. Han är även inkörd och tjaa.. vi gör lite allt möjligt helt enkelt :)
Har haft honom i ca 5 år.
Och så har vi min fuxherre Coolman.
En fd. ridskolehäst på 21 år, rätt dominant och lekfull (LBE)
Har inte kunnat träna så mycket med honom, men det är mest lek, lite trickträning och så. Vi har haft Coolman i drygt ett år :)
Blogg: www.nkohle.blogspot.com
Filmer: www.youtube.com/connachtboldflyer

Jag har ett Varmblodsto, Nikita, på 19 år som jag haft hela mitt liv, hon är världens mest känsliga och underbara häst. Vinner man hennes hjärta är det svårt att bli av med det ;) Hon är lättlärd, smart och rolig, man kan inte kräva för mycket av henne och hon vill ofta få bekräftat att hon varit duktig ;) Världens bästa häst är vad hon är :)<3
Min andra häst, Nikitas "dotter", är ett Gottlandsrussto ,Luva, på 5 år, hon är smart och påhittig, vill gärna vara duktig och blir superglad när hon får det bekräftat. Hon älskar att springa runt och bara leka, fast hon kan vara seriös också. Hon är som ett barn som är "lillgammalt", alltså att hon är väldigt mogen och försöker göra sitt bästa, men samtidigt är hon bara ett barn och vill gärna leka en massa såklart ;)
Vi håller på men Nh och trickträning men också freestyle och Akademisk ridkonst. Men som sagt det vi gör är mest lek och skoj, jag har inget speciellt ord för det vi gör. Vi gör det bara för att det är roligt och naturligt för oss :D

#24 Bara älskar bilder på dig o Conny, ni är ett så härligt team, såå avundsjuk på er fina relation! Kul att se dig här föresten, ryttarna är ju kul men….
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#28 Åh vad kul, tack!! :)

#24 Ni är så fina :)<3

Granit är 15 år, nordsvensk valack och den häst jag sköter om sen 3,5 år tillbaka. Vi började med NH sista helgen i augusti -09 och det har förändrat mig till bättre :)
Och så har jag ju precis hämtat hem min första egna häst, hingstföl än så länge, Casier. Ska bli valack och NH-träningen är igång även där.

#33 Har du tyglarna fäst på nosdelen??
Anne

#34: Ja, jag har det som en övergång från kapsonen. Har testat att fästa i öglan, men då förstår han inte vad jag vill rikitgt. Så än så länge har vi det såhär.

Hm… Kankse inte heller en dum idé att ha som övergång från repgrimma till kapson…
Anne
#38 Ååh… Fin! Älskar när hästar har blåa ögon! 
#40 Jättesöt bild den med!

Här är min arabgosse Neilegro som blir 4 år til sommaren.
Har tränat NH med han i all hantering och även i ridningen vilket har gått jättebra. Red in han för ett halvår sedan.

Så där ska nog min häst se ut i rörelse i alla fall :) har inte tränat så jätte mkt NH med honom.. Bara min låne häst men en helt underbar kille! Lär sig jätte fort,med allt. De enda ja ar gjort med honom är att träna på att rida i halsring,buga o lite smått o gått. Är igentligen inte NH ja vill hålla på med,men tyckte de va kul att testa lite. Bjåle är en helt otroligt häst,passar så otroligt bra med honom :')<3