Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: allmänt
Läst 1173 ggr
Zaphix
0

Hur är motivationen?

Hur är er motivation till att träna, leka och rida hästarna nu?

Är ju så kaaaallt ute och blir mörkt så fort, lätt att tappa lusten då.

Kör ni på som vanligt eller har motivationen försvunnit?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

MLphoto
0

Jag blir deprimerad av vintern, men min kära Herkules TOKÄLSKAR snö, så jag försöker leka med honom så mycket jag orkar, för att jag vet att han gillar det. Motivationen är inte på topp men inte så dålig heller med andra ord. Glad

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Animal-3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vinter eller inte motivationen kommer efter hur motiverade hästarna är:D
Peewee älskar snö, han är som ett barn på julafton, han är så rolig nu. Tuffis är i bra kondis och går som på räls så det är också riktigt kul:D
Så det är inget problem, dock är det trist att det blir mörkt så fort. Man hinner inte lika mkt som man vill innan mörkret lägger sig. Vi har så mkt viltsvin runt stallet nu också som kommer ut när det skymmer så det är inte så kul att dra ut hästarna i det:/

Gyllir
0

Nu när det är snö så är det helt fantastiskt att vara ute med hästarna. Gyllir blir jättepigg och glad när det är kallt. Sålänge det inte regnar så är jag ute så mycket det bara går!

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

WinterPrince
0

Min motivation är på topp för tillfället. Kalendern för nästa års evenemang har kommit så nu har jag ett nytt mål att se framemot. Dessutom börjar saker och ting falla på plats, så nu ska jag bara få tummen ur och boka ridhuset. Kanske blir i mellandagarna.

Anna452
0

Jag är jätteglad att jag började med NH, perfekt att göra någon övning bara när man kommer ut sent till stallet och det är "för" mörkt och kallt för en ridtur. Bara att låta fantasin flöda och hitta på några övningar, känns kanon. :)