Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: träningstips
Läst 940 ggr
CindyL
0

Var ska jag börja?

Jag har just nyligen blivit intresserad av Natural horsemanship och vill träna det med min häst och skulle vilja ha lite tips. Är det bra att börja med dom 7 lekarna? Måste man gå på en clinic som jag läste någonstans eller har någon ett bra boktips?

Väldigt tacksam för svar Glad

Gyllir
0

Det är bra att börja med de 7 lekarna. Vi har haft lite diskussioner kring om man bör ha en tränare när man börjar eller om man kan börja på egen hand. Åsikterna är delade, men jag är den som gärna provar själv först. Du kan göra som känns bäst för dig. Det finns många olika böcker och filmer från olika tränare. Jag gillar Parelli väldigt bra eftersom det är ett tydligt system i steg som är lätta att följa. Hans böcker och filmer kan jag verkligen rekommendera! Det finns en del begagnat om du inte har råd att köpa nytt. Tror att Ewa på forumet har en del Parelli till salu?!

Om du vill ha hjälp med träningen så finns det kanske någon här som bor nära dig?

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

CindyL
0

Okej, tack så jättemycket. Tror jag ochså ska börja med att försöka själv. Tyvär tror jag ingen bor nära mej för jag bor ute på landet men tack för tipsen. Ska titta upp Parellis filmer och böcker :)

Gyllir
0

Var exakt är det du bor?

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se