Söker sällskapshäst
Min lilla flock saknar ett klokt men dominant ledarsto som kan ge trygghet och stadga i hagen.
Då jag inte har så mycket tid att arbeta eller rida ännu en häst, så är det främst en sällskapshäst jag söker. T-märkt eller med utläkta skador inget problem. Däremot är det en stor fördel om hästen är trevlig i daglig hantering.
Vi har lösdrift där hästarna kan gå in i separata boxar om/när de vill. Mina andra två hästar är lättfödda, så det är en fördel om din häst är det med. Ponny eller stor häst spelar ingen roll.
Vi har stora, varierade hagar, som inbjuder till ett naturligt hästliv.
Vi bor i norra Småland, utanför Vimmerby.
Har du hästen för oss, eller har du tips om någon lämplig flockledare? Kontakta mig!
Menar du att du vill köpa en häst? Kanske en shetlandsponny kan vara lagom, lättfödda och trevliga :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

köpa eller låna som fodervärd först. Det spelar inte så stor roll, men fungerar det behöver vi en långsiktig lösning.
Tänkte att kanske någon här visste ågon som visste någon…
Skule gärna ha en shettis igen, men tyvärr brukar vårt bete vara lite för kraftigt. Gillar verkligen shettisar!
Om du är lite orolig för att hästen du vill ha som sälskaps häst blir för tjock.Är min rekomendation engammal galoppör eller tarv häst.Dem är lätt föda och oftast väldigt smala och har svårt att gå upp i vikt lika lät som en Tex shettis.

Hej!
Vi kanske har ett sto som skulle kunna passa dig och din flock(?).
Hon är världens snällaste. Hon är ett av våra ledarston i vår stoflock och är född hemma och har alltid bott här hemma. Hon är inte inriden eller inkörd utan är "bara" "extramamma"(ett underbart liv hos oss eftersom att vi har jättestora hagar med mycket varierad mark och naturliga flockar med hästar från föl till gamla….så hon trivs verkligen med sitt liv). Väldigt social och go! Hon är inte mycket gjord med alls, men är fin att leda osv. Älskar gos. Jättebra med andra hästar och kan hästspråket. Älskar föl!
Hej!
Jag tror att jag har ett sto som kanske kan passa er. Det är ett 19-årigt basjkirsto som gått som sällskap de senaste två åren åt tre andra hästar, i en stor hage, där hon varit ledare.
Jag har skickat ett personligt meddelande med mer information.

Hej och tack för alla svar!
jag har inte bestämt mig helt ännu, men det lutar åt att jag testar med en häst från grannbyn. Nära och bra.
Håller tummarna för att det ska funka, för det är verkligen ett problem att ha bara två hästar. Red i skogen med den ena idag och plötsligt kom den andra rusande efter mig. Hon hade sprängt staketet för att slippa vara ensam…
Stackars "lilla" Lappska… hoppas det ordnar sig nu!!

Härligt, hoppas allt går bra nu!!!!