Vad har du för utrustning?
Jag själv vill ha en bomlös sadel och ett side pull.Den hästen jag hade tänkt ha är väldigt känslig och pg dåliga händer en förstörd mun.Han är omusklad och dåligt om hände tagen om inte jag hade han nof stot skitig och sårig hella dagarna.Nu har den hästen en ny sadel(dressyr)folk sätter den för långt fram och så han får skav och börjag blöda under dadelgjorden.Jag köper in massa saker till honnom som bara blir förstörda.Dn hästen mår inte bra där.
Så jag skulle mlåta hella han läka mun rygg(pg opassande sadel) hans stakars mage och hela kroppen.
Love you my boy.
Så här se sadeln ut jag vill ha kostar ca 9899.
och är är sidepullet fast jag skulle nog sat på massa fårskins ludd på de
Dränka tränset i fårskin.
Jag skulle vilja ha ett CRADLE BRIDLEoch en bosal
Idag har jag westernsadel o spansk sadel.
Rider i PNH-repgrimma el. tränsbett eller stång (fast det är mest när jag tävlar).
Detta är vad jag använder på min tävlingshäst, till dom andra hästarna skulle jag behöva andra saker men då skulle detta bli för långt 

Jag vill ha den nya fluiditysadeln.. och ett cradle bit.
Rider mest i PNH grimman.
Jag vill ha nåt fint till halsring så jag slipper rida runt med ett fult grimskaft, vet inte vad jag vill ha än bara så får fundera ut det först. :)
Sedan vill jag ha en riktigt skön dressyrsadel, finns en bomlös jag vill ha, minns inte märket. Men den är dock aldeles för dyr för min ekonomi, runt 20k har jag för mig.
En vit repgrimma skulle jag också vilja ha, för att matcha ett vitt schabrak.. :)
En balance-sadel skulle inte sitta fel inte heller en StarTrekk Espaniola PRO heller.
Annars tror jag faktiskt att jag har det mesta jag vill ha nu.

Skulle också vilja ha en bättre sadel. Balance är lockande faktiskt. Men just nu är jag nöjd med min Theraflex-pad och sådär-helt ok-sadel.
Jag har stigbyglar "cages", så man inte glider fram och fastnar med foten (rider med gympadojor ibland) och fastnat totalt för det, jätteskönt att ha en lite större yta att ha foten på!
Skulle vilja ha en Cradle Bridle i islands-storlek, vilket måste specialbeställas och göras för hand på Myler. (=kostar dyrt). Har nu ett vanligt tredelat bett, aldeles vanligt träns och horsemans-reins (rep med slobbers) eller finessetyglar. (Parelli.com).
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Jo, skulle vilja ha ett par sprenger stigbyglar också, skönt för knäna. :)
Är det någon som vet vart det finns sånna vridbara stigbyglar som Linda (Parelli) har? Alt isis-stigbyglar med leder.
jag skulle vilja ha ett medeltidsinspirerat träns till tornerspelen det jag har nu är så tråkigt
och en ny dressyrsadel

En parelli sadel ranch modellen. Efter fåt rida i en två gånger ä rjag såld. Annar ssuper nöjd me dmin westernsadel och side pull. Har ju nu mer cradle bridle bett till donnan ska provas så fort huvdlage anländer i rättstorlek :)

#12 Du får berätta sen hur det gått med bettet. Vill så gärna ha en egen!
Anne

dte förstår jag! Så spännande så.Väntar ivrigt på huvudlaget. men tänkte det måste ju funka med ett vanlig huvudlag ochså. Ska undersöka den saken.

#14 Det är klart det gör. Bara du har en pannband att binda snöret i så. Jag tycker inte huvudlaget är så fint på fux, så när jag väl har råd med att special beställa ett bett, kommer jag köra med ett vanligt huvudlag till, ett svart sådant! :-)
Anne

men på min donna är de kanon snyggt! å vilket läder!

Kvaliten är fantastiskt. Min kompis har brunblack häst, han passar det också väldigt fint.
Anne
Tränar/rider nästan alltid helt löst, så det går inte åt så mycket utrustning här
Ibland blir det repgrimma och "träningsrep".
Men jag skulle vilja ha en barbacka sadel. Har letat i ett helt år efter en bomlös, men har nu gett upp och insett att det inte finns någon som passar min lilla tös.