Ny paddock
Idag har vi provat vår nya paddock, vad fin den är! Vi lekte med Parelli-bollen, stor och grön. Kul att se hur de olika hästarna reagerar på den, RBE visade min häst, men det gick över fort. En annan visade LBE. Inga Introvertar idag. Jag var något disträ, så det blev inga nya lekar idag, lite sideways emot mig med en flank-rope (rep runt magen) och cirkling game med dubbel lina ( som om man tömkör). Så fort jag la över repet runt rumpan, flyttade han rumpan innåt, vi får öva lite mer på det.
Sen en liten skogstur med mycket klättring, öppnor och slutor. En av mina ridkompisar sa att Gyllir ser ut som om han ska kräkas :-) Han gapar typ hela tiden när jag rider med bett. Rolig häst jag har som börjar bli riktig harmonisk!
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Åh, vad roligt! :)
Jag ser verkligen fram emot Parellilektionen på tisdag, ska bli skoj att få träna med Gyllir igen. Han är verkligen en underbar häst! Har han börjat ridas med bett helt nu eller var det mer en "engångsgrej"?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag försöker rida med bett lite då då, men det blir aldrig några längre stunder. Han har väldigt svårt för det, så vi tar det sakta. Finns ingen anledning att rida med bett om jag inte vill finslipa saker och ting, dvs form, skolorna, samling osv. Sa jag att ni skulle rida på tisdag? Ska klura på en rolig lektion :-)
Anne
#2 Okej :) Japp, tisdag. Det ska bli jättespännande! Hoppas det blir fint väder i veckan också.
Har paddocken blivit ännu mer klar?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad är det du gjort med paddocken? :-)
Du får slänga upp lite bilder och visa oss!
Jag suktar efter att få använda vår nya boll också, den är upp-pumpad och klar! Tänkte att Vilja ska få träffa den i slutet av veckan. Har varit lite mkt för henne nu.
Kul med ny paddoc också :)

Tänkte jag skulle lära Gyllir "push a ball" lite bättre, men än så länge försöker vi att inte vara rädd. Han gör vad som helst för att inte behöva nudda vid den :-) Berätta sen hur det går för er!
Anne