Terränghinder hoppning:)
Idag var det då schimpans hoppning xD
Till saken hör den att jag inte ridit med sadel på ca 3 år. Och nu när jag ridit med sadel har jag haft väääälding långa läder.
På dessa bilder är lädren 3 hål kortare än jag själv hade när jag hoppade sist och då tyckte jag jag hade korta läder xD
Så ni kan nog tänka er hur detta kändes då och då är ju detta ändå inte korta läder normalt menar jag.
På det upptäkte jag hur mkt jag egentligen styr med benen för med så korta läder försvann vi lite då och då på eget håll.
Sen bjöd Peewee på ok men jag vågade inte låta honom bara gå då jag inte kunde styra till hundra, satt inte sås tadigt pga ovanan vid lädren, det var fuktigt och vått där vi hoppade på gräs och på visa ställen rätt halt. Peewee är inte världens stadigaste på foten häller dessutom är han ju så djävuslt vinglig. På väg mot hindret jag har ingenaning om vad han tänker göra.
Tänker han hoppa i så fall när, var, svänger han, stannar han man känner det inte. Man vet verkligen inte vad som ska hända för en man väl är i luften xD
Så ja detta var en väldigt speciell hopp upplevelse xD
Folk som gått förbi måste ha trott vi var knäppa. Där travar jag runt och skriker "-men jag kan ju inte styra!" till Micka och så sitter jag i halsring xD
Ja i vilket fall var det kul och stackars Peewee fick stå ut med schimpans matte. Blev inte bättre av att jag skratta så väldigt åt mig själv att jag höll på att åka av xD
Men men, Jag ska träna på att ha korta läder och styra + träna upp mina rygg muskler. Sen ska vi se till att det är bra underlag så ska vi göra om detta och göra det bättre ;D

Vad duktiga ni är!
Skulle aldrig våga hoppa över så höga hinder.. Fast jag är ju en fegis. :)
Men hur ser din halsring ut..? På andra bilden ser det nästan ut som du har ett bett som ligger mot halsen.. Ser typ ut som om hästen har tappat tränset och det farit runt halsen istället. :)

#8 tack^^ Halsringen är bara de vanliga tyglarna men de ändar som ska fästas i bettringarna har jag fäst i en vanlig liten metalring. Fungerar bra men ser inte så snyggt ut
Lite nyfiken, (om jag förstått det rätt så är du från Växjö trakten) vart ni håller hus och vart dessa fina hinder finns. (bor nämligen i Växjö)
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

#10 Om du vet mellan teleborgcentrum och bergundaridskola finns ett privat stall (berlin stallet) dom har några sommarhagar där dom har dessa hinder. Så här på hösten, vinter och vår står dom öppna (kommunen äger det) så man kan rida igenom.Behöver de någonsin hjäp med dessa hinder hoppas jag de säger till för om jag får fortsätta rida/gå igenom är så vill jag hjärna hjälpa till att hålla banan i skick:D
9. Aha, då var det den ringen som gjorde att det såg ut som ett bett. :)