svårare än jag trodde.
Jag tränar mina grabbar samtidigt så mkt jag kan. Jag vill ju att vi alla 3 ska kunna göra så mkt saker som möljligt ihop + att jag får jobba mkt mer med mitt kropps språk då jag hela tiden måste visa dom vad jag vill och vem jag vill ska göra vad m.m.
Idag provade jag en rolig övning. Förr har jag provat longera båda samtidigt en i varje hand. gått sådär….
Tuffis är ju så känslig och Peewee tvärt om så Tuffis travade varv på varv medan Peewee lunkade på.
Men så idag. Platsade jag en häst och gick runt den medan jag longerade den andra. Den som skulle longeras ville i början stanna och gå in till mig medan den som stod ville snurra med. Men efter lite om och men kunde jag longera Tuffis i trav i båda varv runt Peewee och Peewee i skritt i båda varv runt Tuffis.
Verkligen jätte kul samtdigt mkt hjärngympa för både min och killarna.
Jag måsta visa hästen bakom min rygg att stå kvar även om jag drev på hästen framför mig.
Båda killarna står ju väldigt bra man kan gå runt dom m.m. så jag trodde det skulle vara bus enkelt men där fick jag. Visst det var inte jätte svårt men de ville gärna flytta sig någor steg hit och dit i mellan åt.
På slutet tror jag jag redde upp det lite bättre med kropsspråket för det känndes som att det släppte på hästarna. Tuffis stod mer stilla och lugnare och Peewee fick lite mer tryck i skritten.
Det var iallafall jätte kul, rekomenderar det varmt. Riktig hjärngympa för alla 3 plus, en svårare stå träning=)

Gud vilken gullig shettis!
Enormt fina och duktiga hästar!