Ditt mål?
Vad är ditt mål med hästarna?
Tycker det kan vara intressant att veta vad andra har för mål med sina hästar. :)
Jag använder mig mest av relativt korta mål. Med Vilja är målet inkörning samt 3-års premiering. Sen har det ingen större betydelse hur långt vi kommer.
Jag skulle även Vilja klara av lev 2 med henne (Parelli) men det får vi se om vi kommer så långt.
Jag behöver mål för att vara motiverad.
Har en massa mål!
Jag skulle vilja kunna rida Storis i en bra form med halsringen, som det är nu är jag mest nöjd att han har framåtanda och inte går på bogarna.
Sedan vill jag få ett bättre förhållande med Storis så att han kan lita på mig mer.
Vill även bli bättre på att läsa hästar, men det kommer väl med tiden hoppas jag..
Det närmaste målet är i alla fall att få till lastningen och sideway game.

Jag har många mål med min pålle. Har gjort en planering för hans nästa 6 år framåt.
Första steget är att köra in honom, så han är inkörd till nästa vinter (årsskiftet -10/-11).
Sen ska han löshoppas för treårstest efter sommaren 2011.
Sen börjar inridningen med målet att han ska vara inriden vintern 2012.
2012 eller 2013 är tanken att visa honom för kvalitetsboken, och därefter eventuell licenciering.
2013 (när han alltså är 5år) hoppas jag att vi påbörjar lite uppsutten hoppning och eventuellt startar någon lättare dressyrklass. Och till hösten 2014 bör vi börja avancera.
Jag har högt flygande drömmar!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
jag har ETT stort må för mina hästar.
att vara ETT med dom.
men på vägen dit så har jag många demål.
just nu har jag som ett demål att min nya häst ska vara lite mindre tjurig. Hon är jättetrevlig att träna med. Sen helt plötsligt blir hon sur om jag vill flytta på henne om det inte passar henne..
(Hon heter Cayenne, men jag funderar på att döpa om henne till citronpeppar) haha
Samma som de tre första raderna i nummer #4.
Målet att öka kommunikationen mellan mig och hästen är så själklart att jag inte ens skrev det ;)

Mitt mål med min träning är att klara Level 3 i Parellis System. Skulle gärna vilja tävla nån gång också. Jag tycker att vi redan har en bra kommunikation och att vi har roligt tillsammans, annars hade det varit mål också.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se
Mitt mål med mina tjejer är att ha en mer ordlös kommunikation, Ditte är en hejjare på kroppsspråk i rundcorallen o det är ett nöje att jobba henne där. Skulle vilja ha det så med alla. Annars är prio ett just nu att lära dom att stå stilla, sk ground tie, för Bina däremot är det att hitta o lossa på "handbromsen"
.
Tror på små mål, lite i taget, sakta men säkert.
Har fortfarande såå mkt att lära mig.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//