Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 1650 ggr
Micky
0

Artikelförslag

Kan ni inte skriva en artikel om bomlösa sadlar?

EwaAngantyr
0

Jag tror det är en sådan artikel på gång, så håll ut!!!

[fjordtokan]
0

Skriv gärna mer vad ni vill läsa om :)

Micky
0

All utrustning som är "mer" NH (typ, vet inte riktigt hur jag ska förklara men ni kanske förstår?)

skjootan
0

hur börjar man. Vart vänder du dig? vilken utrustning.

Säkerheten framför allt?

Anna452
0

Jag vill gärna läsa mer om hur man rider NH och bettlöst.

[fjordtokan]
0

Just ridning rekomenderar jag Pats och Lindas filmer om Fluidity, det hjälper en massor. (iof är alla filmer bra med dem).

Gyllir
0

Jag är fortfarande fan av Parellis Impulsion Programs. Bra bas innan man börjar rida Fluidity. Finns i Level 2 paketet, som inte finns att köpa längre iofs :-/ Kan skriva om det om det finns intresse??

Anne

When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli

Hemsida: www.hästiharmoni.se

EwaAngantyr
0

Vore jättekul!!!!

skjootan
0

#7  ja!!!!!!!! skriv!!!

Anna452
0

#7 Skriv gärna om det, vore kul o intressant!

niclas-e
0

Hade varit intressant om någon ville skriva om hur man gör när hästen inte gör sm det är tänkt i tex. lekarna.

Oftast skrivs det bara hur man ska göra, och sen verkar det som att allt löser sig. Men vad kan gå fel, och hur angriper man det?

[fjordtokan]
0

Oj det finns ju så mkt som kan gå fel hehe. Vad är det du vill ha hjälp med konkret?

Sen är det faktiskt så att gör du rätt så gör hästen 9.99 ggr/10 rätt.

niclas-e
0

Nja, det är kanske inget direkt konkret jag tänker på, utan mer en tanke jag har slagits av när jag har läst böcker och liknande.Det är inget jag reagerat särskilt på på denna site.

Ofta beskrivs en tex. en övning och hur den ska utförsas, men jag saknar ibland en förklaring till vad som är syftet med den, vad jag ska "förvänta" mig för resultat och förslag på vad jag kan prova om inte resultatet blir som förväntat.

Sen är jag med på att felet är mitt när det inte går som det ska, men likväl hade det ibland varit käckt med ledtrådar till vad jag gör för fel.

Jag hoppas ni förstår vad jag försöker säga och att det inte låter för flummigt.

Om jag ska försöka ta ett exempel kanske man skulle kunna säga ungefär så här:

Jag har läst flera beskrivningar om hur jag ska utföra Yo-Yo Game, men jag har inte förens jag frågade i en annan tråd här fått en förklaring till vad den ska vara bra för, vad syftet är med den.

Likaså har många gånger läst att det går ut på att få hästen att backa rakt. Jag gissar att det är fullt möjligt att hästen lika gärna kan backa krokigt eller snett, men jag har inte läst någon som skrivit vad det skulle kunna bero på eller vad jag ska försöka göra åt det.

Det här är som sagt inte någon kritik riktad mot just den här sidan, utan mer en tanke på information jag gärna skulle vilja kunna ta del av för att lättare förstå, och utföra, en övning.

niclas-e
0

Här hittade jag en "manual" till lekarna som är skriven precis så som jag menar att jag önskar fler ville skriva:

http://www.equestrianarts.org/Articles/L1%20Pocket%20Guide%202.pdf

EwaAngantyr
0

Varför uppfinna hjulet igen om du har hittat rätt artikel för dig??

niclas-e
0

Jo, men det finns väl mer än lekarna att skriva om…

Som jag skrev tidigare är det ingen kritik mot just den här sidan, utan i den mesta litteratur jag har läst saknar jag just tips om vad man ska tänka på om resultatet inte blir som det var tänkt med en övning.

"Pitfalls" & "Troubleshooting" gör det lättare för mig att lyckas/förstå hur jag ska göra en övning.

skjootan
0

men de är ju så induviduellt hur en häst regarear. Jag har två hästar å kan inte ge demsamma typ av signaler då går de åt skogen.

Så de är lättare att du säger så här gjorde jag så här reagerade hästen,vad ska jag göra? kan vara lite lättare å sedan att du berättar om din häst.

De är jätte svårt att sitt apå nätet å få alla att fösrtå de bästa är ju om du kan gå på clinic som fotfolk osv.

[fjordtokan]
0

#3 Någon specifik utrustning du vill veta mer om?