Cradle Bridle
Hej!
Är det någon som har Parellis Cradle Bridle System? Jag skulle vilja ha, men de verkar inte ha i mindre storlekar. Behöver 4" eller 4,5". Finns det överhuvudtaget??
Den kommer att ingå i ett paket som jag ska köpa, är det någon som är intresserad av att köpa ett helt system, så kan jag beställa ett som passar just dig.
Anne
When a horse becomes part of you, there is nothing you can't do! Pat Parelli
Hemsida: www.hästiharmoni.se

vad blir priset då?

Måste räkna lite på det, men runt 1500 tror jag för hela systemet. Det går att diskutera vad som är rimligt. Bara bettet från Mylers kostar $230. Är du intresserad??
Anne
Är det olika bett för LBI, LBE osv??

Det är det, det finns tre olika sorter. En för LB, en för RBI och en för RBE.
Anne

det blir väldigt mycket fikonspråk ibland, kanske ska man tänka på dom som är nya på NH också om man vill få en bred sajt.

Bokstäverna står för Parellis olika Horsenalitys, häst-personligheter. Det finns antingen höger eller vänster hjärnhalvan, introvert eller extrovert. SOm gör att det blir 4 olika Horenalitys. Det är en hel vetenskap och det skulle krävas en hel artikel för att förklara detta. Tills dess går det bra att läsa om det på Parelli.com under Horsenalitys. Hjälpte det?
Anne

#6 jag ville bara påpeka att man kanske ska försöka uttrycka sig mer folkligt när man skriver annars skrämmer man bort folk.
Jag har mitt eget NH utan prylar och så, väldigt avskalat, är verkligen NH så krångligt.
Naturlig Hästhantering borde var enkelt, eller har jag fel.
Som värd och Medarbetare så bör man lägga vikt på att föröka var så tydlig som möjligt men ofta tycker jag att det bara är förkortningar och krångligt inte ett dugg naturligt.
#7 Denna tråd handlade om att köpa ett speciellt bett från Parelli och där används detta språk så i detta sammanhang så är det helt ok att använda. Det är säkert många som inte vet vad ett Cradle bridle är heller men det går inte att förklara på ett lättförståeligt sätt om man inte är insatt i (grunden) de 4 horsenalities.
Jag tycker inte att ditt inlägg är relevant, och jag tycker inte heller att du behöver skriva inlägg om du inte är intresserad av det som huvudrubriken handlar om. Poliser har vi nog med på andra sajter.

#8 det var bara en synpunkt om man nu vill lär ut lite. På tex ridsport så är folk snabba att förklara för dom som inte vet 
Klart jag kan lämna iFokus och samla information men då försvinner ju vitsen med ett forum och att man vill lära nytt.
Jag är faktiskt intresserad av att lära mig nya saker 

Allt går inte att förklara, men visst kan vi försöka hänvisa till andra sidor när vi skriver om något specifikt. Mycket finns skrivet på andra sidor och det känns meningslöst att översätta allt om man bara kan kika in där och läsa istället.
Apropå att inte använda så mycket prylar så håller nog alla helt med. Men desto längre man kommer, desto finare utrustning man vill ha. När grunden sitter är mitt mål att rida hästen i en hållbar och samlad form, vilket är svårt att åstadkomma på repgrimma, även om det är fullt möjligt.
Anne