Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: allmänt
Läst 845 ggr
LinaN
0

Framsteg! Jätterolig träning idag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så testade en tjej i stallet att lösjobba sin häst litet. En mycket het halvblodsdam som har ett temperament som verkligen hör till hennes röda färg. Men efter ett tag började även hon lyssna.

Jag blev så inspirerad att jag tog och hämtade harry, han har stått stilla nu hela veckan pga en liten sårskada på ena bakbenet. Men idag kände jag att han kunde få jobba litet. Så släppte lös honom i paddocken, hade mitt långa nh-rep med mig ut. han sprang runt, jag viftade med repet när han försökte stanna vid grinden (den är ett problemområde för alla hästarna i stallet, de stannar alltid där) och han gick på bra och lyssnade.

5 minuter från att jag stängde grinden tog det till att jag öppnade den igen och ledde ut Harry. Jag fick tugg väldigt snabbt, jag bjöd in till en join up och han kom vi pratade några ord med varandra sedan så bad jag om en follow up och han följde mig som en skugga. Även när jag gick genom vattenpölen som bildats i paddocken och sådär. Skitnöjd med dagens insats!

Kanske dags att börja jobba med trickträningen igen när han är så emottaglig. :D

Actionbild från jobbet innan join up och follow up :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Zaphix
0

Vad kul att det gick bra. :)

Blev inspirerad, ska nog testa samma sak imorrn med min sjukling. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

ellinorrasmusson
0

Tycker verkligen din häst är skitcool!
ville bara säga det, haha :D

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

LinaN
0

#1 hoppas det går bra! :D

#2 tack så mycket! Han är tuff :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[fjordtokan]
0

Visst är det härligt när det går bra :)

Känner att det går väldigt mkt framåt med min Vilja just nu också.