Hur långt har ni kommit?
Hur långt har ni kommit i er NH utövning? Vad kan ni och era hästar?
lurvponnyn.vimeddjur.se

Svårt att säga ^_^
Mina killar är väldigt lättsamma enligt mig så de går med på det mesta vi tränar.
De följer lösa, går att linda in i plast eller annat, lätta att jobb i corall eller "föra" på öppen yta. Tuffis (shettisen) kan en hel del trick, de bjuder in en till flocken, Peewee (varmblodet) rids enbart och alltid i halsring vad vi en gör, de är oftast väldigt trygga i alla lägen m.m. kan skriva en hel rad. Svårt att säga exakt hur långt de har kommit i NH, eller ja dom kan den ju redan men vad vi klarar ihop om man ska se det så 
Hur lång jag själv kommit tycker jag också är svårt att sätta fingret på då jag nästan bara tränar mina killar.
Vore verkligen jätte kul om man fick chansen att träna flertalet olika hästar, bara för sin egen tränings skull och se hur det verkligen ligger till.
De enda jag kan komma med i övrigt är väl två saker.
Hade 4 hästar jag trickade med i ca 2 veckor alla 4 lärde sig bergsget och två klarade yoga, de andra två forstod yoga men var för stela för att klara det riktigt. Var bara de två tricken vi övade men det känndes endå som ett rätt bra resultat. 
Och så fick jag prova lös longera en kallblodstravare. Hade aldrig mött hästen förr och han har aldrig tidigare blivit löslongerad. Men lös i ett ridhus som ca 80*40 eller något fick jag honom att byta gångarter allt från halt till galopp m.m. gå i lite mönster och så vidare. Medan jag själv rörde mig på en yta av ca 1kvadrat meter. någon gång något steg mer men en då. Det känndes också som en liten seger. Men som sagt svårt att säga. Hästar är ju väldigt olika
Då har du ju kommit en lång bit enligt mig :) Själv är jag inte tillräckligt intresserad för att träna så mycket som du uppenbarligen har gjort, få James att komma i hagen, flytta på sig, stå still och sådana vardagliga saker är det enda vi har lärt oss.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Inte kommit långt alls.. Parellis lekar går hyfsat, har problem med cirkeling game, men det går framåt i alla fall. :)
Vi tränar väldigt mycket PNH just nu eftersom hästen har blivit en vildhäst nu under sommaren, så vill få tillbaka det vi hade innan.
Men jag tycker ändå jag har kommit en bit med Storis. I början så var han väldigt jobbig mot mig. Gick rakt in i mig, sparkade mig i hagen, fick aldrig tag på honom i hagen och sånt.. Och nu fungerar i alla fall allt sånt. :)
min arab Wambezi och jag har kommit ganska långt då vi kan rida freestyle och leka alla lekar löst
jag har länge intresserad av NH, och sedan jag läste om Parelli och gick med i savvyclub och köpte en massa dvder så blev allting mycket lättare!!!
Min nya häst som jag ska rida in håller jag på med 7games på lina. och vi har sideway game kvar att lära. hon är en 5årig korsning fullblod/arab
Jag jobbar med de 7-lekarna med min 1-åring. Går rätt bra men så vissa dagar får vi börja om från början. Har börjat så smått på Yo-yo-leken.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

#2 tack. Jobbade stona hemma vi också en dag här. Gick jätte bra. Corall arbete då. Men som sagt hästar kan vara så olika och sen så finns det så många olika sätt att jobba. Hade jag jobbat tex parelli hade jag ju fått börja om, efter som jag inte kan just det sättet.
Jag är dock mest så att möter jag en ny häst som jag ska jobba för första gången vill jag hällst släppa den. I corall eller i ett ridhus/paddock ja vilket som. Själv jobbar jag helst med hästarna lösa, det är så mkt lättare.