Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikett: allmänt
Läst 2799 ggr
LinaN
0

Hur sitter du upp barbacka?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade denna söta filmen.

Hade sett alla varianter utom den sista faktiskt :D

Själv kommer jag inte upp barbacka på min utan en pall att stå på ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

EwaAngantyr
0

Coooolt! Jag ska ta en film när jag sitter upp barbacka på ytterligare ett sätt…

LinaN
0

#1 det vill jag se :D

EwaAngantyr
0

KOmmer…

Zaphix
0

Min häst skulle bli tokig ifall jag hoppade upp sådär.. Glad

Rider typ aldrig barbacka, men gör jag det behöver jag en höööög pall eller stege för att ta mig upp. Jag är inte så smidig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

painten
0

Sätt 1 och 2 är väl de vanligaste, 3:an med lite träning och 4:an har jag aldrig sett innan. Intressant.

FeliciaS
0

Jag kan bara det första sättet ^^ Hade inte heller sett det sista, har försökt bakifrån men det är jättesvårt O.o

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

När jag var mindre klarade jag 1,2 & 3 på shettisen , men är nog kanske inte att rekomendera att göra på araben eller ardennerhästarna x]

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Micky
0

Jag gör som ettan på araben och varmblodet men tvåan skulle nog också gå på araben.

Elshira
0

Var mej ett jäkla skuttande på honom :D Jag brukar ta 1:an när jag ska upp och då klarar jag max en häst på 150 cm (jag är 163). Men indianhoppet skulle vara roligt att prova men man tänka mig att jag knappast landar på hästryggen de första gångerna, snarare på mrken xD

Hakuna matata!

EwaAngantyr
0

Har tagit film med mobilen men får inte in den i datorn…. :(

Animal-3
0

a jimmi, ja han är jätte duktig.

Jag själv krånglar mig upp med pall ^_^

Vi köpte vår fjording av dom. Hästen på filmen var då i princip ohanterlig och han hade precis börjat få lite häst intresse.

Det kan man knappt tro när man ser dom eller hur? ;)

Han har lagt ner så mkt jobb på den hästen för att den ska kunna stå så.

LinaN
0

Sen att grabben är lång underlättar ju hans uppsittning avsevärt ^^

Rita-S
0

Hur jag kommer upp barbacka? Oskönt och oelegant kravlande och knuffande Tungan ute

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Linnea
0

om man ser till förhållandet mellan grabbens längd och hästens höjd så borde ju jag komma upp lätt på min ponny. men nej. pallen tack.

Skynda långsamt så går det fortare.

Lorita
0

pall, jag är rädd om min hästs rygg, jag är 164cm och han 148 cm, det gör ont i mig varje gång jag ser någon hoppa upp barbaka och hästen sviktar i ryggen,

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Linnea
0

jag använder för övrigt alltid pall. min stora häst är så stor så stor..

Lorita
0

#16 jag använder också alltid pall, för att spara häst och sadel

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

painten
0

#17 Håller med

Linnea
0

fast jag red ihop med en äldre man en gång i tiden. han var minst 65 och lång och smal. han red hästar som var minst lika höga som han själv men han studsade upp så lätt så och behövde inte ens röra stigbyglarna och jag fick kravla mig upp på en ponny..

Hannybee
0

Barbacka använder jag alltid pall (eller staket). Tror inte det går annars, kanske på en ponny, men inte ett känsligt varmblod på 1.60… Haha… :D

När jag sitter upp med sadel brukar jag faktiskt använda pall eller så också (om jag har tillgång till det), för, som Lorita säger, spara på både häst och sadel.

J-Parnebo
0

Kan 1,2 på hästen som är 150 cm, och jag är 166 cm, på ponnyn kan jag 1.2.3, fast brukar bara lägga äver benet på ryggen på honom.

vornanen
0

Någon får slänga upp mig. Jag kommer inte upp. Alls. Hahaha.

isabelle_
0

1,3 & 4 har jag hoppat upp som :)

MalinPandora
0

jag är smidig som ett kylskåp så jag brukar använda en pall. + att min häst har haft problem med ryggen så jag sparar hennes rygg lite med =)

Tonisen
0

antingen ettan eller så lägger jag ett ben på hästen och hoppar (ha bara en b-ponny =D)

scth
0

använder altid något att stå på, både för min och hästens skul,och som #20 säger: använder oftast pall när jag har sadel också :)

Pia-Lena
0

Har alltid hoppat upp från sidan men efter att Álfur haft problem med Si-leden använder jag numera något att kliva på.

Rafflan
0

Jag gör 1:an, har klarat 2:an på snällare och mindre hästar. Dock e jag ganska kort så ska jag göra 1:an och hästen är stor kan jag behöva ta sats XD

Arkan
0

Jag har sett honom in action. Han skjuter pilbåge från hästryggen i full galopp, helt otrolig!

jagkan
0

1,2,3 när jag var yngre, nu med två diskbråck tar jag en pall.

Det viktigaste är ju att komma upp och det gör jag fortfarande.

imsuchadiva
0

Jag klättrar upp på vårat bord som står utanför stallet :)

Tycker så j*kla synd om hästarnas rygg när ryttarna hoppar upp på det  där viset.

Så tumme upp för pall och liknande
tumme neeer för att hoppa upp.

[Jessica90]
0

Jag är 158cm och min häst 163cm så jag använder pall när jag rider barbacka