Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 3445 ggr
LinaN
0

Lekbollar?

Vad använder ni för sorts lekbollar?

Vilken storlek och vad kostade de? Var köpte ni er boll ifrån?

Har ni flera och i så fall använder ni dem till mer än en sak?

Själv är jag på jakt efter en ganska så stor boll kanske 80-90 cm hög så man även kan träna balans genom att sitta på den :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

CelsiusT
0

Jag använder gymboll från cleas olsson 99:- mjuka och bra och lätta att jobba med. Tyvärr aningen små tycker jag, kanske 50cm.

Medarbetare på westernridning.ifokus

EwaAngantyr
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just beställt från min återförsäljare….  Hoppas att den är bra.

EwaAngantyr
0

Tyvärr är priset relativt högt 560:- men man får hoppas att den håller ett tag. Den är iallafall 120 cm hög!!

LinaN
0

#3 oj! det var rejält ^^

då kan man utan problem sitta på den o träna balansen också om man känner för det :D

Jag är ju ute efter en boll som är tillräckligt hög för at tjag ska kunna sitta på den och träna balansen härhemma som sagt, och ibland ta med den till stallet o leka med plutt-otto.

EwaAngantyr
0

Jag har en beställning inne nu om du är sugen!!

LinaN
0

#5 tack, men nej tack ^^ litet förmycket pengar för min del. hitta bollar på harald nyborg för under 100-lappen och då var de 65 cm i diameter, ska prova en sån. Annars får jag fortsätta leta… såg att rusta hade en på 70-80 cm i diameter för 170 kr nånting….

får prova o se vad jag behöver först o främst. har inte så långa ben direkt ^^

CelsiusT
0

dom på harad nyborg är rätt tunga i materialet och uppfyller inte 65 cm, det står 65 cm även på cleas olsson men dom är inte det dom heller, snarare runt 50cm - har från båda ställena.. Det är väldigt varierande storlek från båda ställena.

LinaN
0

#7 det är ju mindre skoj…. betalar man för en 65 så ska man ju ha en 65 :S

Animal-3
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ingen lekboll men letar ^^
Måste vara riktigt hållbar om den ska överleva Peewee bara >.<
Hittade en på nätet finns jätte stora men de finns inte i sverige T_T Och är dyra. Men det är en sådan jag vill ha en dag.

EwaAngantyr
0

Den bollen tycker jag är så häftig!! Tyvärr kostar den över tusenlappen har jag för mig.  Finns bla på e-bay.

Animal-3
0

#10 japp den är dyr >.< men just detta märke fanns inte i sverige än. inte när jag kollade hos tillverkarna iallafall. Men finns det åtminståde något liknande så är jag nyfiken, Peewee gillar bollar,men är väldigt um,,,osmidig och oförsiktig ibland och jag tror inte en vanlig träningsboll håller.

LinaN
0

#9 WOW! en sån boll vill Harry nog ha! :D

Hade ju vart superskoj att leka med något sådant…. tycker det verkar som om det är ett löst lager med tyg runtom som gör att hästarna kan bita sig fast i materialet och lyfta bollen…

skimmeln vart ju för söt när han nästan lägger sig på bollen hela tiden :D

JenD
0

Åhh en sån vill jag ha till Vimsie :)

Cool skimmeln var, han dribblade som ett proffs med halsen, han visste precis vad han gjorde Cool

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Zaphix
0

9: Ser jättekul ut på filmen, hästarna verkar ju älska det. Vill också ha en sån!!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

CelsiusT
0

OT: Kan ju berätta att detsamma har börjat komma till hundar, jag har varit med och plockat in en ny hundsport till sverige som heter Treibball (=bollvallning). Hunden ska dribbla (putta) bollar in i mål med hjälp av förarens dirigering (föraren står vid målet och bollarna ligger ca 20 meter ut på planen). www.treibball.tk

Micky
0

Vad heter bollen som är med i klippet och var hittar man den (förutom e-bay, och vad söker man på för  något på e-bay för att hitta den?)?

EwaAngantyr
0

Jag hittade en ny parelli boll på ebay.uk

Priset ligger på 50 pund just nu.

Gå in på e-bay.uk och sök på parelli ball.

Det finns även en hel del på ebay.com men då ska de fraktas från USA eller Canada.

EwaAngantyr
0
Micky
0

#17 18 Tack :D