Horsemanship?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte vad ni kallar detta? Vad anser ni om dessa metoderna?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Aldrig sett någon göra så tidigare i.af o.O
Hakuna matata!
Jag gillade det inte alls. Hästen verkar ju livrädd. Känns som dom gör det till någon sport typ.
Tvingar de ner hästen?
Jag personligen tycker att det ser hemskt ut men i vissa delar av världen är detta horsemanship… inte riktigt vad vi strävar efter i vårt arbete här va?
#2 jag tycker det ser ut som han använder sadel och tyglar för att dra ner hästen på marken…
Verkligen inte vad vi strävar efter. Jag vill att hästen ska vilja följa mig, av fri vilja liksom.
Alltså hästen är ju stressad och han blir ju mer eller mindre tvingad ner, men hur de tvingar ner hästen förstår jag inte *kanske bara jag som är blind och inte ser det*?
Hakuna matata!
#5 mycket händer bakom hästen tyvärr så man ser inte vad han gör, på gott och ont… kanske lika bra så folk inte tycker att oj vad häftigt det msåte jag testa med min svåra häst….
Man ser ju typ sissta gången han tar ner hästen och han har händerna lösa nästan hela tiden, ser ut som han trycker på manken/ryggen eller något i den stilen, men jag menar jag skulle inte få ner en häst som inte ville det om jag så hoppade på den o.O Grimmskaftet är ju även det mestadels löst. :S
Han ser ju inte ut att använda våld på hästen, men kan ju å andra sidan inte säga att hästen ser ut att tycka om det så… :S
Hakuna matata!
Man behöver ju inte använda våld för att det ska göra ont. Räcker om man vet var man ska trycka. Samma sak som på oss människor.

Kvalificerat djurplågeri, jag vet hur man gör är det någon som vill att jag ska göra det med er häst så säger jag nej….
#8 Jo det är klart, det är helt sant. Och håller med #9 att någon form av djurplågeri är det i.af
Hakuna matata!

#10 man sätter hästen i chock, sen är man väldigt fri att lägga hästen mm.
Om hästen kommer i chock kan man välja antingen väcka hästen eller läggaden och leka med den, jag väljer att mjukt väcka hästen efter jag befriat den från det som är orsaken.

Finns flera videos med honom >.< jag bara avskyr honom stackars häst. Det där är djurplågeri….

Men gud, ser hemskt ut ju..
Men om det nu är en chock han försätter hästen i, som Lorita skriver, fattar jag fortfarande inte varför det skulle göra hästen hanterbar efteråt.
Tycker det hela ser hemskt obehagligt ut. Någon slags psykisk-knäckning.

Obehagligt.