Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etiketterhästhälsahästhållning
Läst 1404 ggr
EwaAngantyr
0

Insekter...

Hur gör ni med era hästar och alla dessa eländiga insekter?? 

Jag tar in mina hästar nu mellan ca 11-18. De står inne och bara sover och njuter av att slippa insekterna.

När jag rider så sprayar jag men det hjälper väldigt lite, tycker jag.

Zaphix
0

Våra står ute dygnet runt. Har inte tillgång till stall nu på sommaren, men de klarar sig.

Däremot gårt det knappt att rida.. Han stör sig enormt på alla insekter. Ska ut till stallet idag och leta fram ett täcke han ska få ha medans jag rider.

Vi körde honom i söndags.. Det var en läskig upplevelse. Han slog med bakbenen emot insekterna.. Inge kul att sitta i rockarden då.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Lorita
0

Mina går själva in i väderskyddet och där är det väldigt insektsfritt Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Minetta
0

Hästarna står ute dygnet runt, men ibland får de vara inne på dagen :) brukar spraya flugspray innan vi rider, men tkr inte det hjälper så mkt :/

LinaN
0

Min stör sig väldigt på insekterna men försöker ändå vara tills lags… o även man gör sitt bästa för att hålla honom insektsfri med smörj och spray så känns det som om det knappt gör någon skillnad alls.

vi har ju både de här äckliga brunsvarta flygfäna och sen de som man hör på kilometers avstånd när de kommer flygandes…. de som är nästan lika stora som ett tjockt mans-finger….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

HannaT
0

De värsta dagarna får Kalle stå inne en stund på dagen, och så sprayar jag med flugspray. Tycker dock inte sprayen hjälper så mycket…

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

[fjordtokan]
0

Jag switchar mina hästar. Tycker det är det enda som funkar sen kompleterar jag det med switch-spray också.

Är det riktigt jävligt får de stå inne en stund.

annspann
0

Mina hästar har tillgång till sina boxar även på sommaren. Har lösdrift, så de kan gå ut och in som de vill. Det är tydligt att de står inne mycket mer nu än i smällkalla vintern. Dagtid är de helst inne, brukar inte se dem ute på betet förrän vid nio på kvällen.

Jag switchar, har tjärsalva och så flugspray och klet men jag tycker inte det hjälper mycket tyvärr. Mycket irriterande vid ridning!

Annars demonstrerar mina hästar att inne är bästa skydd - och jag får mocka betydligt mer nu än på vintern…

HannaT
0

Just det… switchar gör jag också.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.