Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettannonstorget
Läst 1728 ggr
[fjordtokan]
0

Repgrimma och Duallity-kopia.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en bättre begangnad repgrimma tillsalu. Använd men i gott skick. Passar stl full, kan mäta vid behov. Relativt tjockt rep. 100 kr

Har även en Duallity-grimma (kopia) tillsalu. Stl full men MYCKET reglerbar, har haft den från ponny till x-full. Använd men i mkt gott skick. 400 kr.

[fjordtokan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

repgrimman

CelsiusT
0

En repgrimma kan du förändra i det oändliga också (kanske dock inte till större häst beroende på om repet räcker eller inte). Men alla knutar är reglerbara och passas in efter hästen. Så även mindre hästar kan ha den repgrimman.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

#2 det är ju avgörand av hur hårt knutarna är dragna, min som passar B-ponnyna den skulle jag aldrig få upp en knut utan att skada repet.

Den jag har till Ametist skulle nog gå, att flytta knutarna om man skulle vilja.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

#3 Jasså, så ska det inte vara, men det blir kanske så efter flitig användning om hästen drar mkt?

Lorita
0

#4 nej, det var en kvalitets rep grimma, med mycket hårt maskin dragna knutar, därför kan man inte pilla upp knutarna som dom som man köper på hööks eller Börjes.

Ingen av mina hästar har dragit när jag använt repgrimma, dom drar inte i grimmor överhuvudtaget.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

CelsiusT
0

Oj, men en repgrimma ska inte ha maskindragna knutar. Eller ja, dom bör inte vara det. Alla hätar är så olika och det är viktigt att kunna reglera knutarna så trycken kommer på rätt tälle på hästen.

Jag visste inte ens att det fanns repgrimmor som hade maskindragna knutar, men jag har bara köpt repgrimma en gång och sedan dess har jag gjort mina egna. Varje dag lär man sig ngt nytt =)

[fjordtokan]
0

Denna har jag försökt att knyta upp men det har inte gått. Dessutom så måste man förstöra repet om man vill reglera längden. Har två andra mkt bra repgrimmor så denna bara hänger.