Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 847 ggr
IdaL
0

Utbildningstråd!

Hej!
Jag tänkte jag skulle använda denna tråden till att berätta om de framgångar som jag gör med Brutus (minishettisen) som jag hade tänkt träna NH med samt även lite trick träning.

Tråden kommer uppdateras de gånger vi gör framsteg dvs. vi lär oss nya grejer osv =)

Hoppas det är OK med en sådan här tråd annars får ni bara ta bort den

IdaL
0

Idag har vi på börjat vänskapsleken

Ja, idag har vi då på börjat vänskapsleken lite. jag har masserat honom över hela kroppen och nej de va inget farligt där utan de va väldigt skönt enligt han han stog och nöjt bara så är nöjd =)

Sedan träna vi lite på "stanna" och kom hit han är väldigt duktig på det för att ha gjort det 2ggr bara jag säger stanna går iväg ett par meter och sedan säger jag "kom då Brutus" och så kommer han. Målet är att kunna gå iväg så lång som möjligt och sedan kunna göra likadant i hagen =)

Birke
0

Kul :D

IdaL
0

Idag har vi fortsatt med lita plastpåsar och "följa efter" träning

Idag har vi fortsatt och övat med plastpåsar i början var de ganska läskigt men NU är han helt underbar, jag kan formligen ta plastpåsen och "dra" den runt huvudet (givetvis stängd dvs. jag smeker den mot han) utan att han reagerar kan även dra den runt bena och mellan bena utan att han reagerar dock gillar han inte riktigt när man drar den på marken men det ska vi öva på ;) Han är verkligen SUPER duktig.

Träna även lite på att han ska följa mig. Jag gick runder på ridbanan där jag hade lagt ut en bom och en liten bana. tanken var att han skulle följa mig över bommen förbi frästandegärs stanna när jag stannar och sen veta att när vi är klara finns en belöning =) Super duktig var han, han klara nämligen allt!