Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettträningstips
Läst 901 ggr
EwaAngantyr
2009-07-01 21:43
2

Tips..

Ett tips som jag har så här i sommarhettan är att spendera tid i hagen. Att titta på sin häst och se hur den beter sig mot andra hästar. Kommer den fram och blir nyfiken på dig? Vilken rangordning har den? Ser du hur den lyssnar på de andra hästarnas signaler? 
Det är ett sätt att lära sig mer om sin häst samtidigt kan du åpassa på att ta lite fina sommarbilder…

Lorita
2009-07-01 21:50
0

I dag så körde jag ett snabbt löshoppnings pass i paddocken, fyra hästar arbetade på 20 minuter.

Dom är bli riktig duktiga på att veta vems tur det är eller om dom ska hoppa samtidigt och då var det första gången för Kahlúa Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[fjordtokan]
2009-07-01 23:32
0

Dessutom så bättrar man på solbrännan också ;)

Brukar sitta i hagen rätt ofta om somrarna, det är så skönt att bara sitta o njuta av de vackra djuren.

Vilja brukar vara som ett plåster på mig de första minuterna sen håller hon sig lite runt om mig. Precis som hon gör med "nygamla" hästar i hagen. Hon ligger i mitten utav rangstegen men sjunker lätt ner ett par pinnhål när hon är för påstridig. Dock så tar hon lätt över hästar som inte är så tuffa mot henne. Så det gäller ju även mig, ger jag henne lillfingret tar hon hela handen.

Vi har så stabila flockar att det är svårt att läsa de små spelen som sker hela tiden, man får vara väldigt uppmärksam.