Repetition lastträning
Idag hjälpte jag en annan häst och ägare att komma igång med lastträningsprocessen. Då tog jag tillfället i akt när bil och släp ändå var kopplade att repetera med Bounty. Hon spanade in övre hörnet av släpet så fort det kom i sikte och stannade flera gånger på vägen dit. Enligt henne hör tydligen släpet inte hemma i paddocken :D
Hon var lite nervös när vi kom in i paddocken men tack vare hennes nyfikenhet var det hon som ledde mig till släpet och inte tvärtom :). Jag matchade steg med henne för att visa att jag är helt med henne och så tog vi oss runt hela släpet och hon nosade på allt som gick att nå. När hon var klar tuggade hon en stund och tittade sedan på mig som om hon ville säga: 'Vad gör vi nu?'. 'In' sa jag och så gick vi till rampen.
Jag gick in i släpet och hon följde efter. Till hennes stora glädje väntade hennes frukost därinne :) När hon hade ätit klart gick vi ut och lämnade platsen. <3
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
- Redigerat 2021-03-14 18:46 av ähnchen
Vad härligt att det gick så smidigt! 😄
// Harley
#1 Ja, verkligen! Trodde inte det när hon reagerade som hon gjorde på vägen, och med tanke på hur länge sedan det var vi gick in sist. Jag blir om och om förvånad och självklart superglad över vad alla dessa små grejer vi gör annorlunda idag gör så enorm skillnad när vi tar oss an de stora grejerna. :)
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.