Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etiketterallmäntträningstips
Läst 93 ggr
ähnchen
3

Gott Nytt År! =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bounty och jag önskar er och era fyrbenta vänner ett Gott Nytt År! =)
Efter en tack och lov händelsefattig nyårsnatt vid hästhagen ser jag nu fram emot 365 dagar med nya möjligheter och utmaningar <3

Jag har tagit ett mer strukturerat tag i förberedningen för att lägga på sadel, dvs. mycket DS varvat med rörelse för att luckra upp i hennes huvud.

• Va?? :D
    Bounty har en tendens att "hänga upp sig" i huvudet när vi bara ska vänta på att hon ska slappna av, men om vi går några steg börjar hon nästan tugga på en gång. Tror det är ungefär samma effekt som en "hyoid release" (där man försiktigt stoppar fingrarna i hästens mungipor för att trigga releasen).

Det kommer vi fortsätta med samt med längre och längre promenader/joggingturer för att stärka kroppen. Både hennes och min :) Befästa lastträningen och åka mera kan vara en bra idé också.
Och så ska en eller två valacker till grabbgänget "rekryteras" pga en avflytt.

Tror jag nöjer mig där så att jag inte skapar stress istället ;)

Vad har ni i kikaren som ni vill hitta på under 2021?

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Magi-cat
1

Gott Nytt År! 🐎🧲🍀🌼

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gronstedt
1

Gott nytt år!

Jag har rekryterat en "medmänniska" till min lilla häst, en tjej som gärna lär sig och som gärna jobbar på andra sätt med en ponny som inte kan ridas. Det är väldigt utvecklande för både mig och hästen att lära oss att samverka med en ny person.

Kanske, kanske kommer jag att skaffa en häst till i höst, men det är inte säkert ännu …

ähnchen
0

#2 Åh, kul med en medmänniska! =) Inte alltid lätt att hitta någon som inte måste rida. Och väldigt utvecklande att ha någon mer kring sin häst, framför allt om personen vill lära sig saker.

Härligt att läsa att du går i hästtankar. Eller ja, det kanske du alltid gör ;) men låter som om det blir mer konkret?

Gronstedt
0

#3: Jo, nu börjar allt falla på plats och jag har spanat in en viss individ. Men det är mycket som ska klaffa - till exempel ska den ju hinna födas först!

ähnchen
0

#4 Ahaaaa, SÅ spännande ska det bli 👀😍
Håller tummarna att allt går vägen då! 💕