Det är VÅR!

Japp, våren är här! :D
Snön forsar iväg och hästarna blir allt svårare att upptäcka.
Grynet och jag lekte isbrytare i paddocken för att forcera tiningsprocessen, och solade en stund. Att bara vara tillsammans har blivit en viktig del i vår träning.
Lite motion blev det också på de sträckorna som har blivit isfria. Vi släntrade där det gick segt, och sprang dit hon drogs till. Där gymnastiserades det i några små cirklar innan vi släntrade därifrån. Med några bocksprång klargjorde hon vad hon tyckte om upplägget. :D

Hon har alltid en egen agenda. Skulle vi alltid gå efter den kunde jag lika gärna ta mitt tält och flytta ut i hagen och mysa dagarna i ända. Genom att ta hennes agenda som utgångspunkt och fläta in min har jag lyckats övertyga henne om att mina idéer duger, de med. Ibland ;) Att det kan vara trevligare i paddocken där man får sola istället för att jobba i hagen. Att stallgången inte är så farlig med den goda maten man får där. Istället för att fightas och minska attraktiviteten av det hon redan inte vill säger jag ’visst, det kan vi göra och lite till’. Och sakta men säkert ändras hennes syn på saker hon tidigare trodde att hon skulle dö av. Bokstavligen.
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
Jag har snart lika mycket päls som hästen, tror jag, även om hästens ramlar av till skillnad från den som jag har fått av henne 😛.
Men idag var faktiskt paddocken så töad OCH upptorkad att det gick både att trava i stora åttor och att galoppera litegrann. Det var nog första galoppen i år, bortsett från några meter i misshugg när vårkrokodilerna anfallit, så jag väntade mig nästan lite rusk på rumpan i alla fall. Men båda "våra" hästar fattade mjukt och lätt för hjälperna och bröt av nästan lika villigt - både muskelstyrka och utbildning sitter i trots denna oändliga vinter
.
#1 Haha precis. 'Vem är den nya hästen i hagen?'
Åååh vad härligt! ❤️ Snyggt jobbat!
… och i natt snöade det 5 cm 😭

. Jag blir KNÄPP på det här!
#3 Ingen snö här men 10 minus imorse. Men jag är redan knäpp så det gör inget 🤪