NH-videor på YouTube?
Jag tycker Natural Horsemanship är väldigt intressant och skulle gärna vilja lära mig mer om det.
Har ni några videotips om NH på YouTube?
Kan tänka mig att det finns massor att läsa i ämnet, men just nu är det enklare att ta sig an en video än en bok för mig.
Edit: Videor på svenska eller engelska går lika bra.
// Harley
Jag tycker om kanalen Think like a horse, kanske inte riktigt NH för han har sin egna twist på det men han är väldigt duktig på att just läsa av hästar. Dock får man ta det med en nypa salt för han har väldigt starka åsikter om vissa saker.
#1 Tack för tips! Jag ska komma ihåg att sitta med saltkaret redo.
// Harley
#2 Haha, bra. Fokusera på faktan han delar med sig så kommer du lära dig massor. 🙂
Warwick Schiller kan jag starkt rekommendera. Han har ett mer sorterat sätt att uttrycka sig 😉
Värd på Natural Horsemanship; www.ap-horsemanship.com
Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.
#3 Tack för tips!
// Harley
Sök på pat Parelli. Tycker han har ett bra sätt att jobba med hästarna
Håller med #1 och #3 :) Följer båda dem kanalerna och har lärt mig massor!
Inte sett tillräckligt många videos än men det lilla jag har sett verkar okej på coloradoreinsman kanal.
Chuck Mintzlaff kanal kanske egentligen inte har så mycket direkta träningsvideor eller liknande men gillar hans sätt och umgänge med sina hästar så de är väldigt trevliga att kika på. Speciellt filmen ROUND PENNING A STALLION är riktigt rolig och härlig att titta på :D
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Tack för alla tips, guld värt! 🥳
// Harley