Parelli Levels & Savvys
Funderar på att uppgradera mig själv lite. Men vet inte vilken mjukvara jag ska köpa. Har genomfört Level 1, så Level 2 känns ju mest naturligt att köpa.
Men jag har inte uppgraderat mig på länge så jag undrar om de håller på att arbeta bort Level(arna) i och med de nya utbildnings dvd:erna? Där finns endast Savvys att köpa 😮
Skulle bli väldigt glad om någon som hängt med kan förklara för mig :)
yup, de gamla levelspacken är borta, det är de nya savvys som gäller.
Det är fortfarande 4 savvys och 4 levels men just att man ska kunna bli helt klar med en savvy, med tanke på att det finns folk som aldrig kan rida antingen pga egna handikapp eller pga hästarnas fysiologi.
Savvy-DVDerna är det senaste 30 årens kunskap nedkokt till dessa 4.
Förlåt om jag är virrig, trött som tusan ^^
Men iaf, man ska kunna ta både levlar och hela savvys framöver. Till årsskiftet så kommer de ändra kriterierna för auditions också. Ska bli spännande och se vad som kommer krävas framöver.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Ok spännande. Undra om man ska satsa på att bara köpa hela Level-packet på dvd nu då eller om man ska vänta på Savvy. Savvy on line= 207 & Level 1-4= 250.
#2 jadu, själv tycker jag att nuvarande levels-packen är lite långdragna, det är bra info men de är väääldigt långsamma ^^
du får skynda dig, för i slutet av oktober kommer inte levelspacken finnas till salu via parelli längre, däremot så hittar man de ibland på blocket för nån tusing….
Glöm inte att det tillkommer 20% i skatt på det man beställer också….
Hej!
Jag har 2 v de nya till salu. Dom är jättebra och mycket information, övningar samt övningshandböcket och visning av övningar med elev.
Nyskick båda 2.
750kr/styck + frakt eller avhämtas i Stockholmsområdet.
Freestyle
Finess
För info om innehåll, kolla in parelli.com
https://shop.parelli.com/catalog/education/parelli-four-savvys-program-/product/16328-
https://shop.parelli.com/catalog/education/parelli-four-savvys-program-/product/16329-ss6530
#4 Finesse-packen vill jag ha! :)