Repgrimma till minishettis
Hej!
Om allt går som det ska kommer jag bli med minishettis här framöver och därför har jag tänkt göra en repgrimma som passar det lilla livet. Jag har dock bara gjort repgrimmor till storhästar förut och har ingen aning hur stora de ska vara till minishettisar. Jag undrar därför vad ni som har repgrimma till era småttisar har för mått på era grimmor? I första hand skulle jag gärna vilja veta nosomkretsen, men om ni har lust att dela med er av måtten på de andra delarna tar jag tacksamt emot det också. :)
Google is your friend
http://www.uniquelyequine.com/my_files/images/measuring_chart.jpg
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jo, jag har sökt på internet själv och har redan dom där storlekarna, men den som kallas Mini är faktiskt ganska stor, den är lika stor som Naturhästens storlek Shetland. Det jag är ute efter är ännu mindre storlekar, om det finns det vill säga, för jag tror att shetlandstorlek blir för stort.
Men knyt dem mindre då?
Utgå ifrån mini-storleken och justera när du sen får hem din miniatyr. Fördelen är ju att man kan justera en repgrimma. Om du vet att minigrimman efter dessa måtten är för stor så ska du ju ha dessa måtten som ett riktmärke.
Plocka bort en inch eller två i varje del av beskrivningen och se om det skulle bli rimligare :)
Så gör iaf jag när jag ritar om mönster på kläder jag syr och bara har ett mönster. är personen 8 cm bredare om bröstet än jag är så lägger jag till 2cm på vardera mönsterdel, är personen mindre än mig så tar jag bort motsvarande si ochså mycket per mönsterdel :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Tack, ska pröva med det.