Avundsjuk
Har suttit här en stund och läst inlägg och blir himla avundsjuk på er som har häst/håller på med hästar. Mitt liv bestod av hästar fram tills för ca fem år sedan. Hade även en egen ponny som vi fick ta bort när han blev för gammal och sjuk. Jag höll på med nh i ett par år och kom väldigt nära min lilla ponny och blir såååå himla hästsugen när jag läser om allt skoj ni hittar på, ville bara skriva det haha. Hej förresten! :)
Haha jaa det är underbart med hästar :D Det är rena terapin att dagligen försöka förbättra relationen och kommunikationen med dom och det känns helt fantastiskt när man gör framsteg.
Tråkigt med din ponny :( Det är så jobbigt att förlora en häst…men det kanske börjar bli tid för att hoppa på det tåget igen? :)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
var bor du? har behov av en NH-intresserad medryttare till mitt kallblod då nuvarande medis snart inte kommer ha tid pga studier. vi finns i trollhättan.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#1 Ja, hästar är det bästa som finns. Det är ett så stort intresse och engagemang att ha häst så man förlorar ju nästan en del av sig själv när det försvinner..
#1 och #2 Jag pluggar på heltid och jobbar utöver det så jag har bestämt att hästarna kommer tillbaka till mitt liv när plugget är över om ett år. Jag bor för övrigt en bit utanför Gbg så Trollhättan ligger inte jättelångt bort men ändå för långt för att pendla. Tack ändå för du frågade #2.
#3: Du får samla på dig ännu mer kunskap tills det är dags att skaffa häöst igen då. :)
Förstår att det är svårt att hinna med att ha häst när man både pluggar och jobbar. Jag studerar på heltid och har häst, känner ibland att jag inte hinner med mig. Är på skolan på dagtid, åker till hästen och fortsätter sedan med skolarbetet resten av kvällen. Hade inte hunnit jobba också!