Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettallmänt
Läst 902 ggr
[Lellah]
0

Lära sig nh?

Är ju så sugen på att börja nh-träna min ponny nu men har inte möjlighet att ta hit tränare utan det får bli att lära sig själv.. Därför undrar jag vart man kan hitta bra dvd:er eller litteratur där jag lär mig från grunden? Vi är lika nybörjare både jag och ponnyn. Så vet ni någon sida som man kan lära sig ifrån? Bra klipp? Böcker? Och det måste vara på svenska eller ha svensk text :) Har även tittat på De sju lekarna, men har inte hittat något perfekt, detaljerad och bra beskrivning som får en nybörjare som mig att förstå hur man ska börja :) Tack på förhand! :)

LinaN
0

Börja med att läsa runt på sidan här, vet inte hur många gånger om året vi får just den här frågan.

Vi har artiklar på de sju lekarna som är ganska så välförklarade. Sen har vi parelli.com där man kan läsa om parelli osv.

på youtube finns MASSOR med videomaterial från elever inom Parelli som lagt upp både när de tränar och när de gör sina auditions för att få sina diplom att de uppnått en viss nivå av utbildningen.

sen finns det massor andra instruktörer också, clinton anderson, lisbeth jonsson, klaus hempfling, nevzorov, karen rolf, jenny rolfe, osv som alla har sina variationer på horsemanship och träning….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.