Natural Horsemanship iFokus

Natural Horsemanship

Etikettutrustning
Läst 2710 ggr
LinaN
0

longchaps vart?

Håller på att leta efter ett par longchaps med fransar i ljusbrunt/brunt men hittar inga. eller ja, jag hittar men antingen är de skitfula eller så är de för små.

Jag är ganska så kort och har tjocka lår, så hööks XL westernchaps är för smala om låren. Samtidigt som de är något förlånga egentligen i benen om de nu hade passat om låren. Men den ljusbruna färgen de har är så sjukt snygg!

Så jag undrar om ni har nån koll på vart jag hittar chaps på ett bra ställe som inte kostar skjortan. Helst svenska sidor eftersom jag inte gärna vill bråka med utlandsbetalningar.

Har hittat en sida som tillverkar efter mina mått men jag tycker att 2500kr för ett par chaps +frakt från usa är litet väl häftigt när man har en timvikarielön.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

CelsiusT
0

Vad tar svenska sadelmakare/läderarbetare för jobbet?

Chaps är otroligt svårt att hitta passande om man har stora lår. Jag är egentligen väldigt smal, men har ganska mkt former och jag har jättesvårt att hitta chaps som passar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Anna452
0

Lina! Jag är ingen liten tjej men har hittat chaps som passar fint över låren. Köpte dom för ett antal år sen i en butik här i Jönköping, märket är Jacson, så kanske de finns på nätet eller nån info om återförsäljare. Jag köpte dom bruna, utan fransar men det fanns med också. Typ bästa köpet nånsin, de håller värmen bra och blir aldrig blöta igenom. Plus att de blir bara snyggare ju mer man använder och sliter på dom.

Anna452
0

Glömde ju…. Då kostade dom 1000 kr. Och de var ju något långa eftersom det blir en stor storlek, men det är bara att klippa av dom i den längd man önskar.

CelsiusT
0

#3 Vad var det för knäppe på dom om man kan klippa av dom? Jag menar, en dragkjedja måste ju ha ett sånt där avslut så man kan ta isär den så man får ut benet.

[Grabbarna-A]
0

Jacson har olika längd och stl på sina chaps. Tex finns ML=medium m långa ben och MW=medium som är extra vida.

#4 Det är dragkedja och eftersom man stänger dom uppifrån så är avslutet ner till, och klipper man av dom så kan man linda lite ståltråd runt där man klippt av så inte draget åker av.

Anna452
0

#4 Det är som #5 skriver en vanlig dragkedja, och så finns de i olika längd. Jag hade turen att mina blir precis perfekta där dragkedjan slutar, men jag klippte nog av 12 cm, så det fanns att ta av. Annars tänker jag att man klipper av önskad längd, och om det är kortare än vad dragkedjan är så sparar man ju bara den biten längre (den där smala remsan där dragkedjan slutar) och så kan man vika in den under byxbenet sen när man knäppt.

LinaN
0

Då ska jag försöka hitta någon butik som saluför Jacson häromkring. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

CelsiusT
0

#6 Ah, smart =)

martosa
0

#2 Vilken butik var det??

[tintilar]
0

Jag har ett par Jacsonchaps som jag köpte för typ 15 år sen. Dom verkar rymliga, jag är smal och dom sitter inte åt nånstans på mig - och så vill jag ha det. Jag älskar dom och kvaliten är riktigt bra med tanke på hur länge jag hafy dom. Har ännu inte hittat några chaps som duger att ersätta dom medm. Så jag rekomenderar också att du kollar på det märket.

Anna452
0

#9 Charlie's var det, men det var 2006, då låg det vid viadukten. Har ju flyttat några ggr sen dess.