Annons:
Etiketterbeteendepsykologi
Läst 325 ggr
ähnchen
2020-02-23 19:43

Humor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bounty är verkligen en clown. När vi körde groundwork idag och tog en av alla dessa pauser för henne att smälta information, kraftsade hon med framhoven som om hon ville rulla sig. Jag lät henne eftersom det är ett bra tecken att hon vill rulla sig. En spänd häst lägger sig inte ner.

Men istället blev hon distraherad av en lukt och vandrade iväg. Då gav jag henne något att göra eftersom det inte är ok att bara lämna lektionen och 'följa den egna nosen'. Regler är regler.

Hon travade som ombett men när hon kom tillbaka till samma ställe där hon hade krafsat tvärstannade hon, la sig genast ner och rullade sig som om hon ville säge 'denna gång stoppar du mig inte'. :D

Jag älskar hennes öppna oförstörda sätt att uttrycka vad hon har i sinnet och hoppas verkligen att jag aldrig kommer att förstöra hennes lekfullhet. Och nu behöver jag tänka. Det hände bara en enda gång och en gång är ingen gång. Men jag kan inte låta henne göra det flera gånger. Någon vacker dag kommer jag att sitta på hennes rygg och då är det ingen vidare idé att hon stannar och rullar sig. 🤪Samtidigt vill jag inte pressa henne i någon form utan egen vilja. Dvs. jag behöver göra skillnaden kristallklar för henne när det är ok att rulla sig (eller göra vad som helst av eget initiativ) och när inte.

Bild: Jag lyckades inte fånga själva dådet men ser ni hennes självbelåtna min? :D

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Mumrikk
2020-03-21 09:38
#1

Man ser verkligen hur nöjd hon är haha! Ja, det är verkligen viktigt att klargöra när saker är ok och inte. Något jag jobbar för fullt på med min bäbis här hemmaXD

Upp till toppen
Annons: