Annons:
Etikettoff-topic
Läst 318 ggr
ähnchen
2019-10-14 12:24

Hösthälsningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla fina hästmänniskor!

Hoppas att ni och era fyrbenta vänner mår bra i denna otroligt vackra höst. Det blir lite kyligare och mörkare så här års och det är dags att plocka fram reflexer och pannlampor.

Jag har sakta men säkert kommit tillbaka till ett nytt normalläge efter förlusten. Det var en tung tid med en del beslut att fatta utan att vara redo. Bounty skulle egentligen hem i september och säljas. De andra två hästar kan inte vara själva i hagen (ännu) så ingen hade kunnat ta ut sin häst. Skaffa ny? Ta på foder? Skulle jag ens fortsätta med stallet?

Nuläget är att Bounty fortfarande är kvar och ombesiktas om ett par veckor. Första gången visade hon liiite hälta höger bak. Då hade hon studsat och raceat runt i hagen dagen innan. 4 veckors vila blev beordrade. Säg åt en 2-åring att vila… :D Går hon igenom stannar hon kvar hos mig.

Jag tränar ena inackorderingen några dagar i veckan (STOR häst med litet självförtroende) och framgångarna med henne visar mig hur värt det är att fortsätta, att använda allt jag har lärt mig och fortsätta förbättras.

Det har varit mycket fix de senaste veckorna med att preppa vinterhagen (bygga foderplats, flytta stolpar, dra ny tråd mm.) samt med att avveckla sommarhagarna så att viltet kan passera fritt. Nu har hö och halm levererats och vi är nästan redo inför vintern. Återstår att bygga isolådor för vattenkaren och fixa belysningen i paddocken. :)

Önskar er alla en härlig vecka! 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Gronstedt
2019-10-14 13:10
#1

Detsamma! Så skönt att du ändå har hästar kvar i ditt liv, trots din förlust och sorg. Har man väl fått hästbacillen tror jag inte man någonsin tillfrisknar riktigt, man kommer nog alltid att behöva hästar i någon form ❤️.

Här är hösten inte direkt "otroligt vacker", snarare otroligt blöt med geggamoja upp till knäna (låt vara att knäna sitter ganska lågt på en 80 cm hög häst 😃). 

EDIT: Ska försöka komma ut och riva delar av hagarna här med, dels för viltet men framför allt för att  inte tråd och stolpar ska spolas ut i älven när vattnet stiger🙂.

ähnchen
2019-11-04 18:42
#2

#1 Ja, bacillus hästus har jag definitivt fått! :D Det är nog kroniskt vid det här laget…

Och nu är det äntligen officiellt! :) I onsdags gick Bounty igenom besiktningen och sedan igår är hon en del av familjen. <3 Eller ja, i hjärtat var hon ju redan det :)

Jag märker nu hur mycket det har legat och skavt att inte veta hur framtiden kommer se ut, både för henne och för mig. Helt plötsligt är det en helt annan känsla att åka till stallet, även om ingenting har förändrats egentligen. Det är samma hästar, samma utmaningar, men nu finns det en personlig framtid. Det är nog dumt att försöka förklara det här. Det känns bra helt enkelt :D

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Gronstedt
2019-11-04 18:45
#3

Grattis! Till både dig och Bounty 😘

ähnchen
2019-11-05 11:49
#4

#3 Tack ❤️

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Upp till toppen
Annons: