Annons:
Etikettallmänt
Läst 539 ggr
ähnchen
2018-12-21 19:02

Detaljernas förbannelse och God Jul :)

Arbetet inom kvalité har lärt mig en viktig sak: När man letar efter problemlösningar är det oftast de små sakerna som gör stora skillnaden. I vissa ärenden har en hundradels millimeter löst problemet utan att funktionen påverkades.

En liten ändring i sätet kan ge stora ändringar i hästens rörelse. Att justera sin position lite grann vid markarbete kan göra att hästen är mindre seg. Ett djupt andetag och ett leende, att lämna allt annat vid grinden innan man möter sin häst, kan ändra känslan under hela vistelsen.

Ju mer uppmärksamhet som vi skänker de små sakerna, desto bättre kan vi identifiera vad som behöver justeras för att göra dessa steg i rätt riktning. Att se de hända ger energi, energi att fokusera och justera våra rutiner för att ta dessa steg. Och ibland krävs det lite extra återhämtning för att släppa stress och låta nya lärdomar sjuka in. Det tänker i alla fall jag göra de närmaste dagarna 🙂

Jag önskar er alla en riktigt God Jul. Ta det lugnt, gör vad som får er att må bra och ge hästen en kram. Eller en morot, eller både och. 😉

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: