Annons:
Etiketterbeteendepsykologi
Läst 637 ggr
Gronstedt
2018-12-13 10:48

Håll ögonen på det som är viktigt!

Halt i töm går bra. Halt och stå stilla går bra. Halt över bom går bra. Halt och stå stilla över bom är omöjlig, den dumma hästen KAN bara inte stå stilla …

Eller kan det vara dumma människa? Om människa tittar på hästen i alla vanliga halter, hur ska hästen veta att det är en "vanlig" halt när människa står och bligar på en fläck mitt under hästens mage under halten?

Annons:
ähnchen
2018-12-13 12:58
#1

#0 Om människan reflekterar över varför det inte går som det ska och tänker till, istället för att bli förbannad och skälla ut den dumma hästen, tycker inte jag att människan är dum överhuvudtaget, utan mycket klok. Det är ok att göra misstag. Det viktiga är att vi anstränger oss för att inte göra om dem så att repetition, som annars är din största vän, blir till en förbannelse. Instämmer helt, håll ögonen på det som är viktigt :)

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Maleficum
2018-12-13 15:26
#2

#1 Kloka ord :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Gronstedt
2018-12-13 16:39
#3

#1: Du ska bara veta hur många gånger vi fick försöka innan pengen ramlade ned - i MITT huvud den här gången.

ähnchen
2018-12-13 17:46
#4

#3 och ändå är jag rätt så övertygad om att du aldrig skällde ut hästen :)

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Gronstedt
2018-12-13 18:12
#5

Nej, det värsta som händer när det inte funkar är att hon inte får något beröm eller godis. Och ibland suckar jag och går fram och gnuggar henne i pannan när hon äntligen har slutat trampa runt. Stackars plågade fyrbenta slav! Oskyldig

Upp till toppen
Annons: