Annons:
Etiketterbeteendepsykologi
Läst 508 ggr
ähnchen
2018-07-06 06:14

Dagens citat

"Horses are not like people. They can’t feel one way and act another way. They can’t have troubled insides and pretend everything is wonderful on the outside. It’s not who they are." [Ross Jacobs]

(Hästar är inte som människor. De kan inte känna på ett sätt och agera på ett annat. De kan inte vara oroliga inombords samtidigt som de på utsidan låtsas att allt är underbart. Det är inte så de är.)

Det här är nog en av de viktigaste saker jag har lärt mig under min hästresa. Hästar KAN inte ljuga. Deras agerande är alltid ärlig återkoppling på vad de tycker om vårt agerande. Ta aldrig hästens beteende som en personlig förolämpning utan som värdefull information för framtida träningen.

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Sasha W
2018-08-03 11:15
#1

aa förrutom när man hittar en häst i foderkammarn som tittar på en med en morot i munnen och sllt är nedrivet så får man blicken som säger: Ehhe de eeeeeh var nån annan jag skulle bra hehe kolla läget :)

men hästar är väldigt ärliga individer

Gronstedt
2018-08-03 11:22
#2

#1: 😂 

Känner igen den där blicken …

Sasha W
2018-08-03 11:30
#3

#2 hände dessutom ett flertal ggr, men sen ser man bus blicken och kan inte va sur :)

ähnchen
2018-08-04 20:29
#4

Haha, jo, de vet ju generellt ganska väl vad som är tillåten och vad som inte är det och ta tillfället i akt när möjligheten uppenbarar sig 😉

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Sasha W
2018-08-05 10:17
#5

#4 :)

Upp till toppen
Annons: