Annons:
Etikettallmänt
Läst 1500 ggr
ähnchen
9/12/17, 6:47 AM

Att vinna hästens förtroende

För att vinna hästens förtroende behöver du först vinna ditt eget.

Ljug aldrig för din häst, ljug aldrig för dig själv. Evolutionen har försett oss människor med färdigheten att kunna tänka stategiskt, att planera. Beroende på samvetets storlek kan det ta alla möjliga former. Vi tror mycket på att vi kan skaffa oss fördelar genom att ljuga, även om mycket är harmlöst, som högklackade skor eller smink. Vi kan även blunda för saker som vi inte vill se och lossas att de inte finns. Men de är där och hästar ser dem. De saknar förmåga att ljuga. Att lossas vara avslappnad hjälper inte. Att gömma grimman bakom ryggen lika lite. Du kanske får tag i hästen men den kommer känna sig lurad och förtroendet sjunker.

Litar du på dig själv? Är du trygg i dig själv? Kan man lita på en ledare som är osäker? Det handlar inte om att veta allt, utan om att vara medveten om det man inte vet och ta reda på det man behöver veta för att lyckas. 🙂

Önskar er alla en glad tisdag. ☀️

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Gronstedt
9/13/17, 12:02 PM
#1

Att låtsas vara avslappnad hjälper inte, men om man kan visa hästen att "Ja, jag är rädd, men inte så rädd att jag kryper ihop, backar, förlorar handlingsförmågan. Jag är rädd, men jag kan fungera och analysera och lösa problemet", så ger man ändå hästen styrka och stabilitet och är någon för den att lita på. Men att försöka låtsas som att problemet inte finns är nog dömt att bli genomskådat 😇.

Upp till toppen
Annons: