Annons:
Etikettallmänt
Läst 457 ggr
ähnchen
2017-08-20 07:08

Kan du läsa hästen - vad ser du? Del5 :)

Här kommer nästa Kluring parallellet med serien i Del4 🙂

Frågan låter som förr: Tror ni att hästen är avslappnad, stressad, nyfiken, sömnig, sur etc.? Skriv gärna hur ni ser detta.

Det är ofta svårt att avgöra exakt vad som händer bara från en bild så det finns utrymme för tolkning.

Tack till Vrilen för bilden! Tummen upp 

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Maleficum
2017-08-20 09:46
#1

Min första tanke när jag bara kika snabbt på bilden är Bekymrad. Sen vad det mer innebär har jag ingen aning om just nu :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Gronstedt
2017-08-22 16:20
#2

Hästen i mitt liv ser ut så där när hon är yrvaken … Underläppen hänger lite, blicken är lugn men nacken är rest, örat kollar läget mot fotografen, näsborren är lite vidgad för att hästen tar ett djupt andetag och det finns ett lite bekyttat drag ovanför ögonen. Inget läskigt har hänt, utan hästen har blivit väckt av något den är van vid och trygg med.

ähnchen
2017-08-23 12:00
#3

Hmm, tycker att hästen ser lite orolig ut över något på dess vänster sida. Både öra och öga håller koll på det. Man ser lite vit i ögat och huvudet hålls högt. Näsborrarna är vidgade och hakan är lite spetsig då den spänns. Kan vara så enkelt att den tycker att kameran är skum. Repet den är uppbunden i är spänt. Utan rep skulle hästen nog flytta sig undan ett eller två steg.

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Vrilen
2017-08-23 15:05
#4

Här kommer facit då

Lite snett framför henne står det en häst i en box som rumsterar runt som hon inte riktigt känner. Lite snett till höger är mamma i en box där vi har alla grejer så hon blev lite fundersam vad hon höll på med. Hon hade precis tagit några steg fram för att kunna se vad mamma höll på med därav att linorna är spända. Till vänster är dörren ut där det precis gick förbi en främmande häst.

Så ja hon är både bekymrad och lite yrvaken från att ha stått och slappat.

Upp till toppen
Annons: