Annons:
Etikettallmänt
Läst 618 ggr
ähnchen
2017-08-07 21:43

Kan du läsa hästen - vad ser du? :)

Eftersom att läsa hästen är en så viktigt del i allt vi gör med dem tänker jag lägga upp lite bilder på hästar här så får ni jättegärna tolka dem. Tror ni att hästen är avslappnad, stressad, nyfiken, sömnig, sur etc.? Skriv gärna hur ni ser detta.

Det är ofta svårt att avgöra exakt vad som händer bara från en bild så det finns utrymme för tolkning.

Let's give it a go Glad Först ut är Nappe.

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Zepp
2017-08-07 22:07
#1

Mm.. prexis.. utan att vara där så vet man i princip ingeting.. de som är där behöver lixom inte fatta något som helst ändå!

Iallafall, hästen hålls i ett grimskaft och riktar en del av sin uppmärksamhet mot den som håller i grimsaftet mmen oxå på något till höger om hästen, sett från den som håller i kameran/grimskaftet!

Såå.. näe inte nervös, ilksken eller så.. snarare.. WTF varför får jag inte gå här i hagen med mina kompisar?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vrilen
2017-08-07 22:13
#2

Ser ut att vara avslappnad, hänger med underläppen och vilar ett ben. Kroppen ser av fotot att döma avslappnad och lugn ut, inte spänd eller stisig.  Men har fortfarande koll på omgivningen för att vara på den säkra sidan.

Ser nästan ut som den säger: Nää mamma, vill inte gå sover lite här istället.😃

2Sirius
2017-08-07 22:26
#3

Han är väl relativt lugn och avslappnad, possitivt inställd, med ena örat framåt, det andra kollar läget runt om, och kommer i nästa ögonblick vara framåt också. Då denne är i koppel, så blir det inte lika tydligt ifall han är nyfiken och/eller sällskaps sjuk. Möjligen något trött, då huvudet hänger lite, ögonen är inte vidöppna heller, vad jag kan se, men lugn och till freds med tillvaron. Inväntande på att något ska hända, dvs möjligen något ut tråkad… I så fall ytterligare ett skäl till att lyssna på vad som händer runt omkring, för att så att säga, göra något… ☺

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Gronstedt
2017-08-08 09:38
#4

"Kan verkligen inte jobbet vänta till i morgon? Jag sover ju …"

ähnchen
2017-08-08 21:15
#5

Ni är observanta! 👍

Han är mycket riktigt lugn, men uppmärksam. Näsborrarna är avlånga och jämna dvs. inga spänningar i ansiktet. Han står på respektfullt avstånd och mitt emot så han försöker inte att skydda någon sida. Huvudet är lite över horisontella linjen, dvs. han är fortfarande lite alert och räknar med att något kan hända när som. Jag är inte helt säker då det syns dåligt men det kan vara så att hans ögon tittar till höger (hästens höger) vilket i så fall skulle betyda att han inte riktigt vågar vara helt med ännu.

Ska genast leta fram ett nytt studieobjekt 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Upp till toppen
Annons: