Annons:
Etikettträningstips
Läst 681 ggr
ähnchen
7/1/17, 5:46 PM

Miljöträning här med =)

Idag invigdes gräsbanan med en del spännande saker att upptäcka och träna kring =)

_Foton som fanns här har tyvärr tagits bort trots ägarens tillåtelse att använda dem.
/TS
_

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
ähnchen
7/1/17, 6:02 PM
#1

"Vad är det här?!"

"Jaha…"

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Gronstedt
7/4/17, 1:29 PM
#2

… sa hästen som gick långa omvägar runt en presenning på marken …

Otrolig utveckling ni har genomgått!

Måste fråga, rider/går ni över de där travade pallarna? Håller det och ligger de stilla i så fall?

ähnchen
7/4/17, 2:53 PM
#3

#2 Haha, ja. Hästen går fortfarande omvägar runt presenningar på marken om möjlighet ges ;) Men omvägarna är inte lika långa och finns ingen omväg kan man nuförtiden gå över. :) Det är något med saker på marken som stör henne. Jag höll flaggan lågt vid hennes sida så att den fladdrade mellan benen och det gick utan problem. Men när den bredde ut sig på gräset framför näsan på henne och slutade fladdra blev den helt plötsligt misstänkt. Hon gick inte undan men höll ett öga på den tills jag lyfte upp den igen. Då var den ok igen…

Vi fortsätter jobba med just saker på marken, mest genom att vila vid dessa så att inte jobbet sker där det redan är läskigt. Nu har de ett dike i hagen också med vattenbalja på andra sidan och efter några hundra skutt över den 20 cm breda canyon går det väldigt lugnt till nu (förutom att hon anser att det är onödigt jobbigt med allt nerför och uppför ;) ).

Ja, vi går/rider över pallarna. De är hopskruvade för mer stabilitet och har en heltäckande skiva på ovansidan som har helst lite grövre yta för att ge fotfäste. Högre än 3 st skulle jag inte rekommendera som fristående. Se till att pallarna är hela så håller de för en punktlast på 1000 kg och jämnfördelad last på 1500 kg. Skivan hjälper till att fördela lasten. Jag får alltså ställa ca. 3 Grynets på en pall :D.

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Gronstedt
7/4/17, 3:10 PM
#4

Då ska det väl gå med en liten fjording, även om den är betesknubbig 😇. Vi får leta pallar!

Upp till toppen
Annons: