Annons:
Etiketterbeteendepsykologi
Läst 379 ggr
ähnchen
2017-01-20 13:49

Älska resan, resultaterna kommer av sig själva

Det är citat-veckan denna vecka 🙂

"When you want to arrive at your goal more than you want to be doing what you're doing, you become stressed."  ~ Eckhart Tolle

(Om du vill komma i mål mer än vad du vill göra det du gör blir du stressad.)

Så sant, så sant.

Tricket är att lära sig älska resan till målet. Då blir varje ögonblick ett bra ögonblick, och hela resan värd att uppleva istället för en rad frustrerande inslag. Och en vacker dag inser man att man faktiskt är framme. Att man klarade det!

Önskar er en trevlig helg! Hälsa hästarna 🙂

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Maleficum
2017-01-20 14:30
#1

En av mina favorit är något som kom från Mony Roberts:

If you act like you've only got fifteen minutes, it will take all day. Act like you've got all day, and it will take fifteen minutes.

(Om du agerar som om du bara har femton minuter, kommer det att ta hela dagen. Agera som du har hela dagen, och det kommer att ta femton minuter.)

Också riktigt sant! Minns för många år sedan på ridskolan jag red då så fanns en jättestor häst! (Stallets största) och han var svår att tränsa för han drog upp huvudet (min pappa hjälpte ofta dem i min ridgrupp som skulle ha honom för han kunde precis nå upp och dra ner huvudet så den som skulle rida kunde tränsa). Fick honom en gång och borsta och pyssla (bla massera lite bakom öronen för det gilla han) och tänkte att jag börjar tränsa och gör det i god tid för det lär ju ta ett tag. Tog fram tränset och han stod med nosen ner i backen! Tog bara några sekunder att tränsa! Sen stod jag ju där färdig lååångt innan lektionen börja :P Är lite likadant med några av hästarna vi har i stallet jag rider nu, speciellt en av dem är superkänslig för om man är lite stressad!

Trevlig helg :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: