Annons:
Etikettallmänt
Läst 555 ggr
ähnchen
9/29/16, 10:53 AM

Hästen jag behövde

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer aldrig sluta förvånas över denna duktiga lilla häst.

Hon, som aldrig kunde stå stilla, ser ingen anledningen till att gå någonstans trots att det finns en ostängslad värld runt omkring henne. Det är lite liv på gården som hon kollar på som underhållning och njuter förmodligen av att inte behöva göra något just nu.

Jag har lärt mig så mycket av och genom henne. Att kravlös tid, att bara vara, att inte behöva prestera hela tiden, är fantastiskt skön och så välbehövd. Jag, som alltid haft bråttom att komma igång med saker, att komma vidare. Det kändes skämmigt att man till synes bara höll på med samma sak hela tiden. För att inte tala om frustrationen när det blev tydligt att vi hade gått för fort fram och behövde börja om från början… Jag är bara glad att jag alltid har riktad frustrationen mot mig, aldrig mot henne.

På samma sätt som hästen behövde svänga in och hitta den trygga punkten i mitten, mellan att vara rädd och fly och, varje gång det släppte, tränga sig på och bli tillrättavisad, så har jag behövt hitta min trygga punkt mellan att öka kraven så mycket att vi fortsätter utvecklas och att fira våra segrar med att bara umgås. Och att det inte spelar någon som helst roll vad någon annan tycker vi borde göra. Det är ändå oftast bara man själv som tror att andra orkar bry sig.

Och det bästa av allt: När hon inte reagerar så som jag har förväntat mig tänker jag nu ’Åh, vad spännande! Det här behöver vi reda ut tillsammans’. För att sedan identifiera var skon klämmer och försiktigt bearbeta den tills den passar igen.

Jag är såååååå glad över att våra vägar korsades. En vän till mig sa: ”Du fick inte hästen du ville (en trygg valack) utan hästen du behövde.” Så sant!

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Annons:
Magi-cat
9/29/16, 11:02 AM
#1

Så härligt när just de rätta vägarna korsas och det där mötet uppstår, att växa tillsammans…

Jag är säker på att hon är lika glad över att ha mött just dig. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: